برگزاری نشست ناظران ملی و استانی طرح تدوین سند ارتقای وضعیت زنان و خانواده در کشور

    کد خبر :343761

نشست ناظران ملی و استانی طرح تدوین سند ارتقای وضعیت زنان و خانواده در استان ها در محل معاونت امور زنان و خانواده برگزار شد.

معصومه ابتکار معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده ضمن پراهمیت برشمردن این طرح گفت: تبدیل سیاست های کلان کشور در حوزه زنان و خانواده به اقدامات اجرایی نیازمند چنین سندهایی است و ما در معاونت امور زنان و خانواده طی فرایندی با اجماع فرابخشی توانستیم در تدوین سند ارتقای وضعیت زنان و خانواده مشارکت کنیم.

معاون رییس جمهور گفت: چنین سندی قطعا باید با نگاه استانی تدوین شود و نمی توان اقداماتی را برای اجرا در همه استان ها ارائه کرد. هر استانی در کشور پهناورما با تنوع فرهنگ ها و خرده فرهنگ ها، اولویت ها و نیازهای خاص خود را دارد.

وی ادامه داد: ممکن است در استانی بحث سواد مطرح باشد و در استانی دیگر پرداختن به خشونت و خودکشی اولویت باشد و یا استان دیگری موضوع اشتغال دارای اهمیت باشد. بنابراین به نظر می رسد باید استان به استان بر روی مسائل زنان و خانواده مطالعه نموده و نیازها و اولویت ها را در تدوین سند ارتقای وضعیت زنان و خانواده در استان ها بررسی کنیم.

ابتکار ادامه داد: البته در این حوزه شاخص هایی داریم و اسناد استانی باید مبتنی بر آمار و اطلاعات صحیح و با در نظر گرفتن شاخص ها باشد. مسیری که در این زمینه باید به جد دنبال کنیم، مسیری رو به پیشرفت، نوآوری، افق های نوین و مسیرهای جدیدبرای حوزه زنان و خانواده باشد.

به گزارش ایسنا، بر اساس گزارش سایت معاونت زنان، وی تاکید کرد: بر روی لفظ خانواده تأکید داریم و این سند نباید فقط تحت الشعاع مسائل زنان قرار گیرد. چرا که معتقدیم خانواده ریشه و بنیان پیشرفت های اجتماعی است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید