این مشاغل مردان را نابارور می کند

    کد خبر :343733

مشاغلی همچون جوشکاری و نانوایی، ناباروری مردان را بیشتر تهدید می کند و این موضوع موید ارائه آگاهی های لازم جهت جلوگیری از ناباروری در مردان است.

در یک بررسی مشخص شده مردانی که در تماس با سرب هستند، مدت زمان انتظار برای بارداری همسرشان بیشتر است. فقط افزایش مختصر میزان سرب خون (۴۰۰ میکروگرم در لیتر) می تواند آثار سوء شدید روی اسپرم ها داشته باشد.

رئیس مرکز درمان ناباروری گفت:متاسفانه میانگین رشد ناباروری در ایران بیش از سایر کشورها بوده و این رقم سالانه حدود ۱۰ تا ۱۸ درصد در کشور افزایش داشته است.

وی ادامه داد:امواج مغناطیسی تاثیر زیادی بر سلامتی افراد دارد و در عصر حاضر، زندگی بسیاری از افراد جامعه از طریق امواج مغناطیسی به خطر افتاده است. این در حالی است که بسیاری از خانواده از این موضوع آگاهی لازم را نداشته و می بایست نحوه استفاده از وسایل مغناطیسی به ویژه انواع گوشی های موبایل و تبلت برای نوجوانان و جوانان آموزش داده شود.

وی اضهار داشت :ذخیره جنسی در آقایان در کیسه بیضه که خارج از بدن است، قرار گرفته و متاسفانه بیشتر آقایان در زمان استفاده از تبلت و یا انواع یارانه های کوچک، آن را بر روی پای خود قرار داده که حرارت ناشی از آن، سلامت ذخیره جنسی مردان را با مخاطره همراه می سازد.

ایشان ضمن توصیه به افراد مبنی بر اینکه استفاده از وسایلی که دارای امواج مغناطیسی هستند باید به اندازه باشد، گفت:مشاغلی همچون جوشکاری و نانوایی، ناباروری مردان را بیشتر تهدید می کند و این موضوع موید ارائه آگاهی های لازم جهت جلوگیری از ناباروری در مردان است و باید آموزشهای شغلی را جهت پیشگیری از ناباروری گسترش دهیم.

وی افزود:میزان ناباروری در کشور در حال حاضر میان زنان و مردان یکسان بوده و ۸۰ درصد ناباروری ها به صورت نصف نصف مربوط به زوجین و تنها ۲۰ درصد علت نامعلوم و یا مشترک دارد.

رئیس مرکز درمان ناباروری رویش با اشاره به اینکه هزینه های درمان ناباروری در ایران زیاد است و بسیاری از خانواده ها توان مالی برای درمان ناباروری ندارند، گفت:مرکز رویش پیگیر تحت پوشش قرار گرفتن درمان ناباروری است.

افزایش سن ازدواج، استرس و تغذیه نامناسب و امواج مغناطیسی را دلایل رشد ناباروری است . بیش از سه میلیون زوج نابارور در کشور وجود دارد که طی ۱.۵ سال گذشته حدود ۳۲۰۰ زوج برای درمان ناباروری، به مرکز رویش مراجعه کرده اند.

وی با اشاره به اینکه مرکز ناباروری رویش به دلیل برند معتبر هلال احمر و هزینه های درمان اندک نسبت به سایر مراکز مورد استقبال زوجهای نابارور قرار گرفته است، افزود:تعداد زیادی از مراجعان از سایر کشورها به ایران سفر کرده و جهت درمان، به مرکز ناباروری رویش مراجعه می کنند.

رئیس مرکز درمان ناباروری رویش در پایان ابراز امیدواری کرد که با ارائه آموزشهای لازم به افراد جامعه و تشویق جوانان برای ازدواج و تسهیل شرایط ازدواج، شاهد کاهش ناباروری در ایران باشیم.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید