میرلوحی تأکید کرد

لزوم رقابتی شدن فضا برای پیمانکاران بخش خصوصی

    کد خبر :343289

عضو شورای شهر تهران بر لزوم رقابتی شدن فضا میان پیمانکاران بخش خصوصی تأکید کرد.

محمود میرلوحی در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه در بخش اقتصادی مدیریت شهری فعلی با جدیت پیگیر امور است، گفت: در بخش اقتصادی مدیریت شهری فعلی کارهای موثری انجام داده که یکی از آنها رقابتی شدن کار در مدیریت شهری است که با جدیت این موضوع را دنبال می‌کنیم.

وی با بیان اینکه پیمانکاران بخش خصوصی باید احساس کنند که فضای کار رقابتی شده و دیگر خبری از رانت نیست، تصریح کرد: یکی از موضوعات مورد تاکید شهردار پیشین تهران نیز رقابتی کردن کار در مدیریت شهری بود.

معاون اجرایی شورای شهر تهران با بیان اینکه آقای نجفی در زمان حضورش در شهرداری تهران طی نامه‌ای اعلام کرد که در شهرداری ۶۷۴ ملک بدون رعایت ضوابط و مقررات واگذار شده است، تصریح کرد: حالا این عدد بعد از بررسی‌ها بیشتر شده و به حدود ۱۴۰۰ رسیده است که استفاده از این املاک و بهره‌برداری از آنها که متعلق به شهرداری است، به دیگران سپرده شده و حتی می‌بینیم که حق بهره‌برداری ملک تا سال‌های متمادی به افراد سپرده شده است که این درست نیست.

وی با بیان اینکه در بررسی‌ها به آن رسیدیم که لازم است کلیه پروانه‌های ساختمانی طی بازه زمانی هفت الی هشت ساله اخیر را حسابرسی کنیم، گفت: بر این اساس در نظر داریم تمامی پرونده مجوزهای ساختی که بالای ۱۰۰۰ متر بودند را حسابرسی کنیم که ببینیم آیا عوارض پرداخت کرده‌اند یا نه؟ چرا که ممکن است مانند واگذاری حق بهره‌برداری املاک، با مشکلاتی نیز در زمینه عدم پرداخت عوارض ساخت و ساز مواجه شویم.

میرلوحی با بیان اینکه برای پرونده واگذاری حق بهره‌برداری از املاک شهرداری، صد دستور قضایی صادر شده که اتفاق خوبی است، افزود: باید فضای اقتصادی در شهرداری رقابتی شود و برای آن نیز هر کاری انجام می‌دهیم.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید