فورد تریتوری، بر اساس یک مدل چینی تولید خواهد شد

  • خودرو
  • جمعه ۱۹ مرداد ۱۳۹۷ ۱۱:۴۸
    کد خبر :343006

کراس‌اور جدید فورد تریتوری بر اساس مدل چینی JMS یوشنگ S330 برای بازار چین تولید خواهد شد.

مردم آمریکا سال‌ها است که منتظر نسل جدید فورد برانکو (Bronco) هستند، اما مقامات این برند محصولی دیگر در کلاس کراس‌اور سایز متوسط رونمایی کردند که خارج از آمریکا فروخته خواهد شد. تریتوری (Territory) محصول جدید فورد برای بازار چین است که از پلتفرم چینی هم استفاده می‌کند.

به گزارش زومیت، فورد تریتوری با همکاری شرکت چینی ژیانگلینگ موتورز (Jiangling Motors) یا JMC ساخته می‌شود و درواقع، نسخه‌ی به‌روز شده‌ی یوشنگ S330 با لوگوی فورد است. نکته‌ی جالب این است که یوشنگ S330 خود نیز از بر اساس پلتفرم لندویند X7، مدل کپی رنجرور ایوک تولید شده است. با تمام این تفاسیر، فورد تریتوری برای جدا کردن خود از برادرهای چینی، چند ویژگی متفاوت برگزیده که اولین تفاوت محصول فورد با چینی‌ها، پیشرانه و قوای فنی است. تریتوری در سه مدل با پیشرانه‌ی بنزینی، هیبرید ۴۸ ولتی و پلاگین هیبرید عرضه خواهد شد. مشخصات فنی کراس‌اور جدید فورد هنوز اعلام نشده است اما احتمالاُ پیشرانه‌ی توربوشارژ S330 با ۱.۵ لیتر و ۱۶۳ اسب بخار به محصول فورد هم برسد. تشابه ظاهری S330 و تریتوری بالا نیست و محصول فورد در سطح سقف و گلگیرهای برجسته تهاجمی‌تر به‌نظر می‌رسد.

جلوپنجره‌ی ۶ ضلعی فورد، چراغ‌های جلوی LED ، چراغ‌های مه‌شکن، رینگ‌های جدید و تزئینات اسپرت از ویژگی‌های متفاوت ظاهری تریتوری با دو برادر چینی است. کابین تریتوری با روکش‌های صندلی چرمی و سیستم اطلاعات و سرگرمی فورد با آپشن‌های تشخیص زبان چینی، دوربین و سیستم کمکی ۳۶۰ درجه‌ی کو-پایلوت و فناوری فوردپس کانکت تجهیز شده است. فورد تریتوری، شهریور ماه سال جاری به‌صورت رسمی در نمایشگاه خودروی چنگ‌دو چین رونمایی می‌شود. S330 از سال ۲۰۱۶ با قیمت پایه‌ ۸۰ هزار یوان (حدود ۷ هزار و ۳۰۰ دلار) در بازار چین حضور داشته است؛ اطلاعاتی در مورد قیمت فورد تریتوری اعلام نشده است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید