نرم افزار دوربین گلکسی نوت 9 لنزهای کثیف را شناسایی می‌کند!

  • آرشیو
  • جمعه ۱۹ مرداد ۱۳۹۷ ۱۱:۴۳
    کد خبر :343000

سامسونگ یک ویژگی جذاب و البته مخفی را برای دوربین گلکسی نوت 9 (Samsung Galaxy Note 9) در نظر گرفته است: اگر لنزهای دوربین کثیف باشد، کاربران پیامی را برای تمیز کردن آن دریافت می‌کنند!

زمانی که سامسونگ اعلام کرد با استفاده از یک قابلیت جدید، ثبت تصاویر باکیفیت‌تر را برای میلیون‌ها نفر آسان می‌کند، ما بسیار کنجکاو شدیم. گلکسی نوت 9 حالا یک ویژگی مخفی با نام “lens smudge” به معنی «لنز لکه‌دار» دارد. اما منظور از این عنوان چیست؟

یکی از مواردی که سبب می‌شود ما عکس‌های بدی بگیریم، کثیف بودن لنزهای دوربین است. ظاهرا سامسونگ با در نظر گرفتن یک ویژگی مخفی برای دوربین گلکسی نوت 9 ، در صورت کثیف بودن لنز دوربین از آنها می‌خواهد پیش از عکاسی، لنز را تمیز کنند. اما چنین چیزی چگونه ممکن است؟ ما هیچ نظری نداریم! سامسونگ می‌گوید این قابلیت جدید، تار بودن، چشمک زدن و کثیف بودن لنز را به صورتی هوشمند شناسایی می‌کند.

به گزارش گجت نیوز، از آنجایی که ما از پشت پرده این قابلیت و نحوه عملکرد آن مطلع نیستیم و با توجه به اینکه سامسونگ، این ویژگی مخفی در گلکسی نوت 9 را “Lens Smudge Flaw Detection” می‌نامد، ما حدس می‌زنیم که سیستمی مخصوص برای شناسایی لنزهای کثیف در نظر گرفته شده و درخواست دستگاه برای پاک کردن لنز، پیغامی نیست که هرچندوقت یک‌بار و بدون هیچ دلیلی روی صفحه نمایش داده شود.

شاید کاربران حرفه‌ای هنگام عکاسی از تمیز بودن لنزهای دوربین اطمینان داشته باشند، اما عموم کاربران توجهی به این موضوع ندارند. ظاهرا این قابلیت برای دوربین‌های هر دو بخش پشتی و جلویی در نظر گرفته شده است. برای آگاهی از نحوه عملکرد این سیستم، احتمالا باید منتظر انتشار توضیحات رسمی سامسونگ باشیم.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید