عبدالله ناصري :

اگر دولت مديريت كند خروج از حالت تعليق در توان حاكميت است/تعليق در تعليق مي‌تواند به روابط جامعه و حاكميت سرايت كند

    کد خبر :342958

عبدالله ناصري فعال سياسي اصلاح طلب با تاكيد بر اينكه ادامه وضعيت تعليق در تعليق موجب سرايت اين شرايط به جامعه مي‌شود، گفت: تعليق در روابط جامعه و حاكميت مي‌تواند پيامدهاي ناگواري داشته باشد و بايد براي آن فكري كرد.

سعيد حجاريان تئوريسين اصلاحات اخيرا در مصاحبه اي وضعيت كنوني دولت را «تعليق در تعليق» تعبير كرده است. او معتقد است كه دولت همچون فردي است كه روي پل معلق به انتظار ايستاده زيرا از يك سو با مشكلات داخلي بسيار و از سوي ديگر با تهديدات و معضلات خارجي گسترده مواجه است. حال سوال اينجا است كه اين وضعيت چقدر مي‌تواند ادامه داشته باشد و ادمه آن چه آينده اي را براي دولت رقم مي‌زند. برخي از فعالان سياسي اصلاح طلب همچون احمد زيدآبادي آينده ناگواري را براي روحاني و دولت او تصور مي‌كنند اما برخي ديگر اعتقاد دارند كه با كمي تلاش و توجه به راهكارهاي پيشنهادي بزرگان مي‌توان راه مناسبي براي برون رفت از اين وضعيت يافت. عبدالله ناصري فعال سياسي اصلاح طلب كه در حلقه مشاوران سيد محمد خاتمي است و اخيرا نيز به اتفاق جمعي از اصلاح طلبان طي بيانيه‌اي به ارائه راهكار براي عبور از وضعيت كنوني صادر كرده بود را بايد در گروه دوم قرار داد.

او در گفت و گو با نامه نيوز ،گفت: «آقاي حجاريان تعبير قشنگي كردند. وضعيت تعليق در تعليق عبارت گويا و شفافي است. من نيز اعتقاد دارم كه شرايط فعلي كشور شرايط حساس و خطرناك است. در حالت كلي بخشي از مشكلات ناشي از نهادهاي فرادولتي است. اما فقط نيست و در حين حال شاهد كم‌كاري يا عدم كارايي دولت نيز هستيم. همزماني اين دو بعد مشكل آفرين موجب ايجاد وضعيت تعليق در تعليق شده است. به عبارت ديگر دولت در شرايطي كه با حجمي از مشكلات بيرون دولت مواجه است، خود نيز براي خود مشكل آفريني مي كند.»

وي در پاسخ به اينكه ادامه وضعيت تعليق در تعليق چه آينده اي را براي دولت رقم مي‌زند، گفت: « اگر اين وضعيت ادامه يابد از لحاظ اجتماعي و فرهنگي نيز دچار مشكل خواهيم شد. اكنون با يك جامعه ناپيوسته و گسسته از هم مواجه هستيم. روشن است كه ادامه اين وضعيت موجب تعليق در رابطه حاكميت و جامعه مي‌شود. شايد اكنون در بخش هايي از جامعه اميدواري‌هايي مشاهد شود اما ادامه رويه موجود همه اميد ها را ميان خواهد برد. به عبارت روشن تر تعليق در تعليق از دولت به رابطه جامعه مدني و حاكميت نيز سرايت خواهد كرد».

ناصري در پاسخ به پرسش ديگري مبني بر اينكه خروج از اين وضعيت به عهده و در توان كدام بخش از حاكميت است ، گفت: « من باور دارم كه حاكميت توان خروج از اين شرايط تعليق را دارد اما اين دولت است كه بايد فضا را مديريت كند. به نظر من راهكارهاي پيشنهادي رئيس دولت استفاده بسياري پويا است و مي تواند در اين زمينه به كار آيد. فعالان سياسي اصلاح طلب نيز در بيانيه همان راهكارها را تشريح و تفسير كردند كه مي‌تواند براي برون رفت از وضعيت كنوني مورد استفاده قرار بگيرد.»

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید