عراق واردات خودروی از ایران را تحریم می کند

    کد خبر :342882

عراق در سال گذشته میلادی، ۲۰۱۷، به میزان ۶.۶ میلیارد دلار اجناس مصرفی نظیر گوجه فرنگی، پنکه، پتو و خودرو از ایران وارد کرد.یک مقام بلند‌پایه شرکت عراقی واردات خودرو از ایران به خبرگزاری فرانسه گفت: «به خاطر تحریم‌های آمریکا ما واردات خودرو را از ایران متوقف کرده‌ایم.»

عراق در سال گذشته میلادی، 2017، به میزان 6.6 میلیارد دلار اجناس مصرفی نظیر گوجه فرنگی، پنکه، پتو و خودرو از ایران وارد کرد.

به گزارش اقتصاد نیوز، یک مقام بلند پایه شرکت عراقی واردات خودرو از ایران که نخواست نامش فاش شود به خبرگزاری فرانسه گفت: «به خاطر تحریم های آمریکا ما واردات خودرو را از ایران متوقف کرده ایم.»

این مقام مسئول اضافه کرد: «دولت عراق از آمریکا تقاضای معافیت [از اجرای تحریم ها] برای واردات بعضی قطعات لازم در تولید خودرو کرده است. در این حین، تمام خطوط تولید خودرو در عراق متوقف شده اند و 5 هزار کارگر در این حوزه نمی دانند که آیا شغلشان حفظ خواهد شد یا نه.»

در مقابل اگرچه میزان صادرات عراق به ایران رقمی ناچیز معادل 77 میلیون دلار است، اخلال در وضعیت سفر زائران ایرانی به عراق که توریسم مذهبی را شامل می شود می تواند بر اقتصاد این کشور تاثیر منفی بگذارد. محمد صالح مشاور اقتصادی نخست وزیر عراق در این باره می گوید: «[با وضع تحریم ها] عراق می تواند از گردش اقتصادی حاصل از سفر سالانه 2 تا 3 میلیون زائر ایرانی به عراق محروم شود.»

دولت عراق از هر زائر ایرانی برای صدور ویزای ورود به خاک این کشور 40 دلار دریافت می کند. این به جز مبلغی است که مسافران ایرانی در هتل ها و در بازارهای این کشور خرج می کنند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید