معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش:

زمینه توجه به هنر در برنامه درس ملی مهیا نیست/جشنواره های هنری بهترین مسیر شکوفایی استعدادها

    کد خبر :342844

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه فضای پرداختن به مساله هنر در برنامه درس ملی مهیا نیست و مسیر جشنواره های هنری بهترین مسیر برای شکوفایی استعدادهاست گفت: حتما باید به تربیت هنری و زیبایی شناختی دانش آموزان توجه کنیم.

به گزارش ایسنا، علیرضا کاظمی در مراسم افتتاحیه سی و ششمین جشنواره فرهنگی و هنری دانش آموزان برگزیده سراسر کشور که از امروز در اردوگاه باهنر آغاز بکار می‌کند گفت: این جشنواره بزرگترین رویداد فرهنگی و هنری کشور است که مسیر طولانی و پرپیچ و خمی را در طول سال طی کرده است.

وی افزود: شرکت بیش از شش میلیون نفر رشته و ۴۶۰۰ اثر رسیده به دبیرخانه و در نهایت برگزیده شدن ۲۰۰۰ نفر در پنج حوزه فرهنگی و هنری نشان از تاثیر گذاری جشنواره در میدان تعلیم و تربیت است.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه هنر رساترین ابزار برای انتقال هر نوع پیام است که هم برای هنرمند جذاب است و هم مخاطب گفت: شش ساحت تربیتی در سند تحول وجود دارد که یکی از مهمترین آنها تربیت هنری و زیبایی شناختی است که نشان دهنده جایگاه هنر در فرایند تعلیم و تربیت است.

کاظمی ادامه داد: هنر هم یک هدف میانی در سند تحول است و هم ابزاری در خدمت سایر ساحت ها. بنابراین تربیت دینی، علمی، اقتصادی و اجتماعی با ابزار هنر بهتر به نتیجه می‌رسد.
وی با اشاره به اینکه گستره هنر محدود به هنر نمی شود و بهترین مسیر برای تربیت انسان هایی است که می توانند به جامعه خدمت کنند گفت: جشنواره ها بهترین میدان برای کشف استعدادهای هنری هستند و بی شک بهترین سرمایه های هنری کشور در آینده از بین همین دانش آموزان برمی‌خیزند.

وی افزود: امروز جشنواره فرهنگی و هنری، مرکز جوشش و تولید سرمایه های هنری کشور در آینده نه چندان دور است و این بالاترین دستاورد آن خواهد بود و حتما باید به تربیت هنری و زیبایی شناختی دانش آموزان توجه کنیم.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه فضای پرداختن به مساله هنر در برنامه درس ملی مهیا نیست و مسیر جشنواره بهترین مسیر برای شکوفایی استعدادهاست گفت: علاوه بر این کسب رویکرد مهارت های تخصصی در کنار مهارت های ارتباطی در فضای تعاملی با دانش آموزان دیگر را در جشنواره نمیتوان از دیده پنهان داشت.

کاظمی افزود: این جشنواره نقطه جوشش و تولید سرمایه های فرهنگی و هنری است. امروز دانش آموز خودباوری، عزتمندی، اعتماد به نفس و توانمندی های خود را می‌تواند در جشنواره ارتقاء دهد. هنر نهایتا کاهش آسیب های اجتماعی را می‌تواند بدنبال داشته باشد.

به گفته وی، تربیت شهروند هوشمند، متفکر، خلاق، بصیر و آگاه برونداد جشنواره های فرهنگی و هنری است، بویژه زمانی که روح الهی و خدایی در هنر دمیده شده باشد، باعث ارتقای بیشتر می‌شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید