گلایه لرستانی‌ها از بالا بودن هزینه حمل جسد

    کد خبر :342652

مدیرکل پزشکی قانونی لرستان گفت: برخی مردم استان در پرداخت پول حمل جیسد از بیمارستان تا این پول مشکل دارند

دکتر حمیدرضا نظیفی در گفت‎وگو با خبرنگار ایسنا توضیح داد: آمبولانس‌های جسدبر برای حمل جسد از بیمارستان تا سالن تشریح 30 هزار تومان و از سالن تشریح تا خضر مجدد 30 هزار تومان و در مجموع 60 هزار تومان از خانواده متوفی دریافت می‌کنند. مردم برای پرداخت این پول مشکل دارند و البته این آمبولانس‌ها هیچ ارتباطی با پزشکی قانونی ندارند و خصوصی کار می‌کنند.

وی یادآور شد: هم‌اکنون یک سری از مردم برای اینکه اجساد خود را به سالن تشریح گلدشت بیاورند و سپس برای خاک‌سپاری به قبرستان خضر ببرند مشکل دارند؛ اگر سالن تشریح در خضر باشد حمل‌ونقل جسد را نخواهیم داشت.

نظیفی اضافه کرد: چندین بار به شهرداری این موضوع را گوشزد کردیم و برای حل این مشکل مردم، پزشکی قانونی استان با شهرداری، فرماندار و معاون استاندار وقت صحبت کرده تا زمینی را در محل خضر برای ایجاد سالن تشریح به ما دهند که هم سالن تشریح در گلدشت برای آن‌طرف شهر داشته باشیم و هم سالن تشریحی در خضر برای این‌طرف شهر داشته باشیم.

عضو شورای قضایی استان ادامه داد: این اتفاق نیفتاد و شهرداری پول نداشت که به ما زمین دهد، اما پزشکی قانونی یک ساختمان قدیمی در محل خضر را که از لحاظ تجهیزات شکل و شمایل فیزیکی ساختمان قدیم در خضر مناسب و زیبنده مردم لرستان نبوده را برای رفاه حال تجهیز خواهد کرد و قسمتی از تجهیزات را آنجا مستقر کنیم تا اجسادی که نیاز به کالبدشکافی نداشته باشد و پرونده فوت آن‌ها مشخص است در این محل بررسی کنند. در صورت نیاز به تشریح و کالبدشکافی جسد به سالن جدید انتقال داده خواهد شد چراکه یک سالن مجهز و استاندارد در کشور محسوب می‌شود.

وی عنوان کرد: ظرف یک سال آینده سالن تشریح خضر راه‌اندازی خواهد شد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید