مسکو به تحریم‌های جدید واشنگتن واکنش نشان داد

    کد خبر :342397

سفارت روسیه در آمریکا به تحریم های جدید واشنگتن علیه مسکو به بهانه مسمومیت شیمیائی جاسوس روس‌تبار در انگلیس واکنش نشان داد.

به گزارش بازتاب به نقل از اسپوتنیک، سفارت روسیه در آمریکا امروز پنجشنبه در بیانیه ای به تحریم های جدید علیه مسکو به بهانه مسمومیت شیمیائی جاسوس روس‌تبار در انگلیس واکنش نشان داد.

در بیانیه صادره از سوی سفارت روسیه در آمریکا در این خصوص آمده است: تحریم های جدید واشنگتن را به شدت محکوم می کنیم.

در بیانیه مذکور در این خصوص تصریح شده است که آمریکا هیچ اسناد و مدارکی را در این باره ارائه نکرده و بدون پشتوانه صریح و شفافی مطابق با تحقیق و تفحص درباره این رویداد به چنین تصمیمی مبادرت ورزیده است.

این درحالیست که ساعاتی چیش اعلام شد که آمریکا در خصوص مسمومیت شیمیایی «سرگئی اسکریپال» جاسوس روس و دخترش در انگلیس تحریم هایی جدیدی را از تاریخ ۲۲ آگوست علیه مسکو به اجرا می گذارد.

وزارت خارجه آمریکا با انتشار بیانیه ای مدعی شده بود که این اقدام به علت نقشی است که روسیه در این حمله شیمیایی با ماده موسوم به «نوویچوک» ایفا کرده است.

«هیثر نائورت» سخنگوی وزارت خارجه با قرائت بیانیه مذکور افزود: ایالات متحده با استناد به قانون حذف و کنترل جنگ افزارهای شیمیایی و زیست محیطی سال ۱۹۹۱ معتقد است دولت فدراسیون روسیه در تضاد با قوانین بین الملل اقدام به استفاده از این نوع سلاح و یا سلاح های مشابه علیه شهروندان خود کرده است.

هفته گذشته سخنگوی وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد که واشنگتن معتقد است نتایج به دست آمده به وسیله سازمان منع تسلیحات شیمیایی اتهامات انگلستان به روسیه در پرونده سکریپال را تأیید می کند.

وی افزود واشنگتن کاملا در این پرونده از لندن حمایت می کند و بر این باور است که باید نشست هایی در نهاد اجرایی سازمان منع تسلیحات شیمیایی شورای امنیت در خصوص این پرونده برگزار شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید