اگر حواشی صبح در مجلس نبود ربیعی در سمتش می‌ماند

    کد خبر :342301

امروز مجلس روز سختی را سپری کرد، بالاخره بعد از حدود دو سال یکی از استیضاح‌ها به نتیجه رسید و نمایندگان به استیضاح وزیر کار رأی مثبت دادند.

اما این اتفاق در مجلس بدون حاشیه نبود و از احتمال منتفی شدن استیضاح در دقایق اولیه استیضاح تا درگیری لفظی نایب‌رئیس مجلس با رئیس کمیسیون اقتصادی ازجمله تأثیرگذارترین اتفاقات امروز در این استیضاح بود. البته اتفاقات دیگری ازجمله برخی افشاگری‌ها از سوی نمایندگان مجلس و وزیر کار نیز در این جلسه مطرح شد.

اما برخی از نمایندگان دلیل عمده به نتیجه رسیدن این استیضاح را مربوط به مطرح‌شدن موضوع لغو استیضاح که منجر به تنفس 30 دقیقه در مجلس شد، دانسته‌اند و بر این اعتقاد هستند که اگر این اتفاق رخ نمی‌داد احتمال اینکه استیضاح به نتیجه نمی‌رسید بیشتر بود.

جلال میرزایی عضو فراکسیون امید در گفت‌وگو با تابناک در خصوص این موضوع اظهار داشت: نمایندگان مجلس شورای اسلامی صبح قبل از اینکه جلسه آغاز شود با حجم انبوهی از رایزنی‌ها مواجه شدند و با شروع جلسه نیز رایزنی‌ها باعث شد تا برخی از نمایندگان مردد شوند و همین عامل باعث شد که برخی از نمایندگان مخالف از صحبت کردن درباره وزیر انصراف دهند.

این نماینده مجلس گفت: به نظر می‌رسد که نمایندگان مجلس با توجه به اینکه این اتفاقات در مجلس رخ داد ، این‌گونه فکر کردند که اگر در رأی‌گیری شرکت نکنند و یا علیه استیضاح رأی دهند به ضرر مجلس خواهد بود و این بود که باعث شد به استیضاح رأی بدهند.

این نماینده گفت: اگر اتفاق صبح رخ نمی‌داد و نمایندگان از صحبت انصراف نمی‌دادند و موضوع منتفی شدن استیضاح پی نمی‌آمد شاید الآن یک نتیجه دیگری را شاهد بودیم.

وی در خصوص افشاگری‌های صورت گرفته در مجلس و تأثیر آن درنتیجه استیضاح نیز گفت: این موضوعات و دعواهایی که در صحن بین نمایندگان رخ داد آن‌چنان تأثیرگذار نبود، اگر شرایط عادی پیش می‌رفت و اتفاقات صبح و تلاش برای منتفی کردن استیضاح رخ نمی‌داد ربیعی نمی‌افتاد.

این نماینده در پاسخ به این سؤال که صبح آیا لابی‌هایی شده بود گفت: برداشت من این است که صبح نمایندگانی که حاضر نشدند در موافقت استیضاح صحبت کنند، صحبت‌هایی با آن‌ها صورت گرفته بود و درواقع این نماینده‌ها شاید به‌نوعی قانع شده بودند.

وی گفت: به نظر من باید سازگاری گذاشته شود که بعد از اعلام وصول استیضاح در مجلس لابی بین نمایندگان دولت و مجلس به‌صورت کامل قطع شود، چون لابی‌هایی که صورت گرفته بود باعث شد که چنین اتفاقی در مجلس رخ دهد و درواقع این لابی‌ها این بار به ضرر وزیر تمام شد.

وی گفت: برداشت مجلس از اتفاقات صبح صحن داشت این بود که لابی‌های صورت گرفته با نمایندگان در خصوص استیضاح در حال ضربه زدن به حیثیت مجلس است و اگر ربیعی بتواند از مجلس بار دیگر رأی اعتماد بگیرد، این حیثیت بیشتر خدشه‌دار خواهد شد و بنابراین به این قضیه رأی دادند.

وی گفت: برداشت من این بود که ربیعی می‌ماند اما با اوضاعی که پیش امد و ماجرا برای مجلس حیثیتی شد نمایندگان به استیضاح رأی دادند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید