حریق در انبار مواد شیمیایی در شهرری

  • حوادث
  • چهارشنبه ۱۷ مرداد ۱۳۹۷ ۱۶:۲۸
    کد خبر :342012

سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران از حریق در یک انبار مواد شیمیایی در شهرری خبر داد.

جلال ملکی در گفت و گو با ایسنا، در مورد آتش‌سوزی در یک انبار مواد شیمیایی اظهار کرد: ساعت ۱۱:۲۴ این آتش‌سوزی در شهرری، خیابان انبار نفت اعلام شد و پنج ایستگاه به همراه تانکرهای آب و بالابر به محل اعزام شدند. همچنین عوامل آتش‌نشانی باقرشهر هم در محل حضور داشتند.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران با بیان اینکه این انبار در یک شهرک صنعتی بود گفت: در این محل تعداد زیادی سوله تولید و نگه‌داری مواد شیمیایی وجود داشت. یکی از سوله‌ها که در دل آن چندین انبار کوچک ایجاد شده بود دچار حریق شد و این اتفاق در یکی از انبارها به وسعت صد متر و در سه طبقه رخ داد. در این انبار، انواع مواد شیمیایی قابل اشتعال وجود داشت و حتی گاهی صدای انفجارهای کوچک هم شنیده می‌شد.

وی اضافه کرد: آتش‌نشانان از چند طرف عملیات را آغاز کردند و این در حالی بود که آتش کاملا شعله‌ور بود و حتی از زیر سقف‌ها هم به بیرون می‌زد و احتمال سرایت به سایر بخش‌ها نیز وجود داشت. آتش‌نشان با برش سقف‌ها و همچنین استفاده از کف مخصوص شیمیایی و محلول آب آتش را خاموش کردند و آتش تحت کنترل در آمد و خطر گسترش بیشتر وجود ندارد.

ملکی با بیان اینکه این حادثه مصدومیت و تلفات نداشت افزود: با توجه به اینکه مواد شیمیایی در این انبار بوده و بعضا خاموش کردن چنین حریق‌هایی تاکتیک‌های عملیاتی خاصی را می‌طلبد، آتش‌نشانان مشغول لکه‌گیری هستند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید