اعلام شهریه مدارس غیردولتی شهر تهران تا پایان هفته جاری

مشاور عالی رئیس سازمان مدارس غیردولتی گفت: تلاش می‌کنیم تا پایان هفته جاری شهریه مدارس غیردولتی پایتخت را تصویب و به مدارس ابلاغ کنیم.

صدیقی در جمع خبرنگاران درباره آخرین وضعیت اجرای قانون تاسیس دائمی شدن مدارس غیردولتی اظهار کرد: ۱۳ آیین نامه با دستورالعمل پس از تصویب قانون باید تدوین شده و به تصویب هیات دولت یا شورای عالی برسد.

وی افزود: امور مقدماتی از سه ماه گذشته برای تدوین آیین نامه‌های اجرایی شروع شده است و ظرف هفته جاری تقدیم هیات دولت می‌شود. برای برخی آیین نامه‌های دیگر نیز طی سه تا شش ماه آینده عمل می‌کنیم.

مشاور عالی رئیس سازمان مدارس غیردولتی با بیان اینکه شکل‌گیری صندوق حمایت از موسسان مدارس غیردولتی در قالب قانون تاسیس مدارس غیردولتی را به صورت جدی دنبال می‌کنیم اظهار کرد: ویرایش پیش‌نویس اولِ شکل‌گیری این صندوق انجام شده و امیدواریم با راه‌اندازی این صندوق حمایت جدی براساس قانون از موسسان مدارس غیردولتی به عمل آییم. رایزنی‌هایی با بانک مرکزی برای دریافت برخی تسهیلات مالی نیز آغاز شده است.

وی در ادامه با اشاره به تدوین الگوی شهریه مدارس غیردولتی اظهار کرد: اجرای الگوی شهریه در شهرستان‌ها بهتر انجام می‌شود و مشکلات کمتری پیرامون آن داریم اما بحث جدی عمدتاً مربوط به شهر تهران است. طی دو سه سال اخیر تلاش کردیم به سمت واقعی کردن شهریه مدارس غیردولتی پیش برویم.

صدیقی ادامه داد: ماده ۱۵ قانون مدارس غیردولتی هفت آیتم برای تعیین الگوی شهریه مدارس غیردولتی مشخص کرده است که ما براساس آن عمل می‌کنیم.

وی با بیان اینکه برای امسال نیز الگوی شهریه به تصویب شورای سیاست‌گذاری مرکزی رسیده و ابلاغ شده است گفت: موسسان در حال تکمیل اطلاعات هستند و امیدواریم با طی مراحل لازم تا پایان هفته جاری شهریه مدارس غیردولتی شهر تهران را متناسب با الگو و پس از تایید شورای نظارت استان و بررسی نهایی در ستاد مرکزی اعلام و پس از آن به مدارس ابلاغ کنیم.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید