توافق آسمان‌ایر و بویینگ در تهران

    کد خبر :34196

دقایقی پیش، با حضور وزیر کار و نمایندگان شرکت بویینگ و آسمان ایر، قرارداد نهایی خرید 60 فروند هواپیمای بویینگ 737 بین دو شرکت آسمان ایر و بویینگ به امضا رسید.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، ظهر امروز با حضور نمایندگان شرکت بویینگ در شرکت هواپیمایی آسمان، قرارداد نهایی خرید 60 فروند بویینگ 737 از سوی آسمان ایر به امضای دو طرف رسید.

نیمه فروردین ماه گذشته، تفاهمنامه خرید این 60 فروند هواپیمای مسافری 737 مکس بین دو شرکت آسمان و بویینگ به امضا رسیده بود و امروز طی مراسم رسمی با حضور علی ربیعی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و مقامات رسمی این دو شرکت، قرارداد نهایی منعقد شد.

قرار بر این است که این هواپیماها از سال 2019 به تدریج به شرکت هواپیمایی آسمان تحویل شود و در همان سال اول، 5 تا 10 فروند بوئینگ 737 تحویل شرکت آسمان خواهد شد.

هواپیمای بوئینگ 737 یک هواپیمای مسافری 130 نفره است که می تواند بیش از 4500 کیلومتر پرواز کند و با ورود این هواپیماها به ناوگان هوایی آسمان، ظرفیت صندلی آسمان‌ایر به بیش از 8 هزار صندلی افزایش می‌یابد.

همچنین پیش از شرکت هواپیمایی آسمان، سال گذشته شرکت ایران ایر قرارداد خرید 80 فروند هواپیمای بویینگ را با این شرکت به امضا رساند که قرار است از اردیبهشت ماه سال آینده، تحویل بویینگ های ایران ایر آغاز شود و در بازه زمانی 10 ساله 80 فروند بویینگ تحویل داده شود.

در حالی امروز یک شرکت ایرانی قرارداد خرید 60 فروند بویینگ 737 را از یک شرکت آمریکایی منعقد کرد که سنای آمریکا به بهانه مبارزه با تروریسم تحریم های جدیدی را علیه ایران تصویب کرد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید