آفریقا باید زیر چتر حمایتی اتحادیه اروپا قرار گیرد

    کد خبر :341856

وزیر توسعه آلمان در گفتگویی با تاکید بر لزوم همکاری های گسترده در جهت توسعه کشورهای آفریقایی خواستار حمایت ویژه اتحادیه اروپا در این باره شد.

به گزارش مهر، «گرت مولر» وزیر توسعه آلمان در گفتگو با روزنامه دی ولت وضعیت اجتماعی آفریقا را تاسف بار خواند و خاطرنشان کرد: جامعه بین الملل باید نگاه ویژه تری به آفریقا داشته باشند.

وی با بیان اینکه چین بیشترین مبلغ سرمایه گذاری را در کشورهای آفریقایی داشته افزود: من امیدوارم که سرمایه گذاران آلمانی و اتحادیه اروپا ظرفیت های لازم را برای همکاری های گسترده در کشورهای آفریقایی با هدف توسعه و آبادانی برای آنها ایجاد کنند.

مولر با اشاره به ریاست دوره ای آلمان بر اتحادیه اروپا در سال ۲۰۲۰ میلادی گفت: آلمان در نظر دارد نشست ویژه مشترکی میان اتحادیه اروپا و اتحادیه آفریقا برگزار کند. این نشست می تواند نیازمندی های کشورهای آفریقایی در حوزه اجتماعی، سلامت و بازارهای شغلی را به طور دقیق مشخص کند.

وزیر توسعه آلمان با بیان اینکه نباید به تمام مسائل با دید سیاسی نگاه کرد، اظهار داشت: در تلاش هستیم تا آفریقا زیر چتر حمایتی اتحادیه اروپا قرار گیرد تا بتوانیم به زودی شاهد تغییر در وضعیت رفاهی آنها به خصوص در رده سنی جوانان باشیم.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید