مسابقات جهانی رباتیک فیرا ۲۰۱۸ در تایوان آغاز شد

    کد خبر :341727

بیست و سومین دوره مسابقات جهانی رباتیک فیرا ۲۰۱۸ در کشور تایوان آغاز به کار کرد.

به گزارش بازتاب به نقل از دانشگاه صنعتی امیرکبیر، سروش صادق‌نژاد، رئیس کمیته ملی رباتیک جمهوری اسلامی ایران «فیرا»گفت: مسابقات جهانی رباتیک فیرا امسال، برای بیست و سومین سال متوالی، به همت فدارسیون جهانی رباتیک فیرا، در شهر «تایوچونگ» کشور تایوان در حال برگزاری است.

وی افزود: روز گذشته آیین افتتاح این رقابت‌ها با حضور وزیر علوم و فناوری تایوان، شهردار شهر تایچونگ و رئیس پارک علم و فناوری تایوان در دو بخش دانش‌آموزی و دانشجویی آغاز بکار کرد.

وی خاطر نشان کرد: در طول برگزاری این رقابت‌ها که‌ تا ۲۱ مردادماه جاری برگزار خواهد شد، ۲۵۰ تیم از ۲۰ کشور جهان و در قالب ۱۵۰۰ شرکت کننده با یکدیگر به رقابت پرداخته که کشور عزیزمان ایران نیز در بخش دانش‌آموزی با ۲۴ تیم و در بخش دانشجویی با ۹ تیم حضور داشته و به تدریج در بخش های مختلف این رویداد با حریفان خود به رقابت خواهد پرداخت.

عضو هیات رئیسه فدراسیون جهانی رباتیک فیرا هدف این مسابقات را اشاعه دانش رباتیک و هوش مصنوعی در بین نسل جوان و تربیت نیرویی متخصص در جهت تقویت خلاقیت و نوآوری دانش‌آموزان و دانشجویان و همچنین توسعه این دانش در کشورهای مختلف دانست و یادآور شد: امسال در کنار برگزاری مسابقات مدرسه رباتیک بین‌المللی فیرا، برای دومین سال متوالی در روزهای پیش از مسابقات تیم‌های شرکت‌کننده در یک برنامه بین‌المللی هماهنگ به آموختن آخرین دستاوردهای روز دنیا پرداختند.

صادق نژاد اضافه کرد: با ورود سومین گروه از اعضای کاروان رباتیک جمهوری اسلامی ایران به این رقابت‌ها در روز گذشته، از امروز شاهد رقابت‌های جامع تری خواهیم بود و امیدواریم که تیم‌های ایرانی مطابق روال سال‌های گذشته نتایج ارزنده ای را در این رقابت‌ها کسب کنند.

به گفته وی، در مسابقات جهانی رباتیک تایوان تیم‌هایی از دانشگاه‌های صنعتی امیرکبیر، تهران، آزاد اسلامی و مدرسه رباتیک امیرکبیر، مدارس دانش، سلام صدر، سلام دیباجی، کوشش، ابوریحان، عترت، طلیعه و موسسه آموزشی آرمان حضور خواهند داشت.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید