فیلتر تصفیه آب در ایران با سرمایه ایدرو به تولید انبوه می رسد

    کد خبر :34155

مدیرعامل شرکت غشا گستر دالاهو از شرکت های تابعه سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران(ایدرو) گفت: فیلتر تصفیه آب ساخت داخل که نخستین بار در کشور با سرمایه گذاری ایدرو و همکاری محققان دانشگاه صنعتی شریف تولید شده، به زودی به بهره برداری می رسد.
[فیلتر تصفیه آب در ایران با سرمایه ایدرو به تولید انبوه می رسد]

به گزارش روز شنبه ایرنا از ایدرو، «مصیب یونس دوست» تصریح کرد: ظرفیت نهایی این طرح تولید سالیانه 50 هزار عدد فیلتر استاندارد هشت اینچی ممبران با سرمایه گذاری کل 350 میلیارد ریال است که در این میان، ظرفیت فاز نخست طرح 22 هزار و 500 هزار عدد فیلتر در سال و با سرمایه گذاری 130 میلیارد ریال است.
وی با اشاره به تکمیل کارخانه این طرح در شهرک کاوش، گفت: مرحله نخست طرح شامل تولید فیلترهای اسمز معکوس برای آبهای لب شور خواهد بود و در ادامه و با گذشت زمان قادر خواهیم بود انواع فیلترهای ممبران را به منظور تصفیه آب دریا تولید کنیم.
با توجه به نیاز شهرها و صنایع کشور به آب شیرین و وارداتی بودن حجم عظیم فیلترهای تصفیه آب به کشور، پروژه ساخت و تولید انبوه فیلتر تصفیه آب ساخت داخل با تکیه بر فناوری بومی شده، از مهمترین پروژه های صنعت کشور محسوب می شود که با توسعه آن و سرمایه گذاری برای ایجاد واحدهای مشابه تولید فیلتر در مناطق دارای آب های شور و حاشیه دریاها، تحول عظیمی در صنعت آب و سایر صنایع کشور ایجاد می شود.
به گزارش ایرنا، فیلتر ممبران از یکسری لایه یا غشاهای نیمه تراوا که بصورت موازی دور هم پیچیده، تشکیل شده و به شکل استوانه ای با لایه های کرم رنگ و پوسته آبی است. در دستگاه هایی که دارای فرایند اسمز معکوس یا RO برای تصفیه آب هستند از این فیلتر استفاده شده و در مرحله چهارم بعنوان مهمترین فیلتر این فرایند بکار گرفته می شود.
این فیلتر یکی از دقیق ترین فیلترهای تصفیه آب به شمار می رود و توانایی جداسازی آب سنگین و سبک را از هم دارد که آب سبک و عاری از هر نوع ناخالصی از غشاهای آن عبور کرده و بعنوان آب مصرفی استفاده می شود و آب سنگین دارای املاح و سایر آلودگی ها توانایی عبور از غشاها را نداشته و بصورت پساب دفع می شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید