طی مراسمی توسط وزیر آموزش‌وپرورش صورت گرفت

آغاز به کار منتخبین فرهنگیان در هیات‌امنای صندوق ذخیره فرهنگیان

    کد خبر :341293

طی مراسمی با حضور وزیر آموزش‌وپرورش و اعضای هیئت‌امنا صندوق ذخیره فرهنگیان، منتخبین فرهنگیان در هیئت امنا صندوق معرفی شدند.

سید محمد بطحایی در جلسه معارفه اعضای منتخب هیئت‌امنای صندوق ذخیره فرهنگیان که در سالن ساختمان شهید رجایی برگزار شد، اظهار کرد: انتخابات صندوق ذخیره فرهنگیان تجربه مفید، ارزشمند و قابل‌استفاده است که برای اولین بار در آموزش‌وپرورش به‌دست‌آمده است.

وی برگزاری چنین انتخاباتی را بسیار دشوار برشمرد و تصریح کرد: به لطف خداوند این انتخابات علیرغم اینکه اولین تجربه بود به‌خوبی برگزار شد و فرهنگیان در این فرآیند، دموکراسی را تمرین کردند، البته با توجه به حساسیتی که در صندوق ایجادشده، شایسته است منتخبین هیئت‌امنای صندوق با نهایت دقت امور محوله را پیگیری کنند

وزیر آموزش‌وپرورش خاطرنشان کرد: در دو سه سال اخیر باوجود شرایط اقتصادی موجود، هم اینکه صندوق توانسته خودش را سر پا نگه دارد قابل‌تقدیر است.

وی بر ضرورت استفاده از ظرفیت منتخبین استانی تأکید و اعلام کرد: صندوق ذخیره فرهنگیان یک بنگاه اقتصادی است که ارزیابی و کارایی آن بر اساس سود آن محاسبه می‌شود.

عضو کابینه تدبیر و امید تصریح کرد: هیئت‌امنا نقش سیاست‌گذاری در صندوق ذخیره فرهنگیان را دارد و اعضای آن باید با ۸۰منتخب فرهنگیان در مرحله اول صندوق ذخیره، ارتباط نزدیک و تعامل سازنده داشته باشند.

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش‌وپرورش، در این جلسه حصیری مشاور اقتصادی وزیر آموزش‌وپرورش اظهار کرد:‌ این جلسه به معنای پایان انتخابات دو نفر اعضا و یک نفر بازرس ویژه صندوق ذخیره است و امروز منتخبین ابلاغ مسئولیت خود را از دست وزیر دریافت می‌کنند.

وی اضافه کرد: در این ابتکار بی‌سابقه که طی آن ۳۳۰هزار نفر از فرهنگیان در آن شرکت کردند، دو نفر به‌عنوان عضو اصلی و یک نفر به‌عنوان بازرس ویژه در هیئت‌امنا انتخاب شدند.

به گزارش ایسنا، در پایان این جلسه توسط وزیر آموزش‌وپرورش ابلاغ مسئولیت سه منتخب صندوق فرهنگیان به آن‌ها داده شد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید