خبر مذاکره ترکیه و آمریکا، لیر را نجات داد

    کد خبر :341239

اعضای یک هیات دیپلماتیک ترکیه طی دو روز آینده به واشنگتن سفر خواهند کرد تا مذاکراتی را در خصوص نحوه ادامه همکاری این کشور با سایر متحدان ناتو آغاز کنند.انتشار این خبر موجب شد تا نرخ برابری لیر ترکیه در مقابل دلار آمریکا به ۵.۲۶ باز گردد.

در پی انتشار خبر مذاکره ترکیه و آمریکا روند سقوط ارزش لیر ترکیه متوقف شد.

اعضای یک هیات دیپلماتیک ترکیه طی دو روز آینده به واشنگتن سفر خواهند کرد تا مذاکراتی را در خصوص نحوه ادامه همکاری این کشور با سایر متحدان ناتو آغاز کنند.

شبکه خبری سی ان ان ترک ضمن اعلام این خبر به نقل از منابع دیپلماتیک اعلام کرد که آنکارا و واشنگتن تاکنون در خصوص یک پیش‌نویس همکاری به توافق رسیده‌اند.

انتشار این خبر موجب شد تا نرخ برابری لیر ترکیه در مقابل دلار آمریکا به ۵.۲۶ باز گردد.

روابط دیپلماتیک ترکیه و آمریکا طی روزهای اخیر و در پی بروز اختلاف در نحوه جنگ در سوریه، بازداشت انرو برونسون، کشیش آمریکایی به اتهام‌ جاسوسی رو به وخامت گذاشته و همین امر موجب شد تا طی معاملات روز دوشنبه بازار ارز، نرخ برابری لیر ترکیه در برابر دلار آمریکا به پایین ترین حد در طول تاریخ برسد.

نرخ برابری لیر ترکیه در برابر دلار آمریکا روز دوشنبه و در پی اعلام دولت آمریکا مبنی بر بازبینی معافیت‌های گمرکی ترکیه تا ۵.۴۲۵ سقوط کرده بود.

البته بحران اقتصادی ترکیه از جمله رشد نرخ تورم و نرخ بهره بانکی که متاثر از کسری بودجه فزاینده دولت رجب طیب اردوغان است، از ماه‌های پیش آغاز شده ولی بروز محرک‌های سیاسی سرعت وخامت آن را تشدید کرده است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید