پلیس آمریکا روزانه ۳ نفر را به قتل می‌رساند

    کد خبر :341225

نتایج یک مطالعه اخیر نشان می‌دهد پلیس آمریکا روزانه حدود سه نفر را می‌کشد که به طور میانگین بیش از ۱۰۰۰ نفر در سال و به مراتب بیشتر از آمارهای رسمی منتشر شده توسط دولت این کشور است.

این مطالعه که توسط گروهی از جامعه شناسان دانشگاه‌های کرنل و واشنگتنِ آمریکا صورت گرفته از داده‌های غیررسمی یک سایت که از طریق ردیابی پرونده‌های عمومی و پوشش رسانه‌ها به دست آمده، استفاده کرده است.

این مطالعه نشان می‌دهد احتمال کشته شدن به دست پلیس در ایالات متحده آمریکا دو برابر بیشتر از آماری است که در پایگاه‌های رسمی توسط اداره آمار دادگستری یا نظام آمار حیات ملی آمریکا منتشر می‌شود. این بدان دلیل است که سازمان‌های پلیس ایالات متحده ملزم به ارائه اطلاعات مربوط به مرگ‌های مربوط به پلیس به دولت فدرال نیستند. علاوه بر آن ماموران و ادارات پلیس معمولا این نوع مرگ و میرهای صورت گرفته توسط پلیس را در دسته قتل‌ها طبقه بندی نکرده یا چنین اطلاعاتی را به درستی گزارش نمی‌کنند.

این مطالعه نشان می‌دهد پلیس آمریکا بین سال‌های ۲۰۱۲ تا ۲۰۱۸ میلادی تعداد ۹۷۹۵ نفر را به قتل رسانده که ۸۸ درصد از این قربانیان را مردان تشکیل داده‌اند. همچنین تعداد افراد سیاه پوست و آمریکای جنوبی در این آمار به طور قابل توجهی بیشتر است. به طوری که در این سال‌ها به طور میانگین افراد سیاه پوست سه برابر و افراد آمریکای جنوبی ۴۰ برابر بیشتر از سفیدپوستان به دست پلیس آمریکا کشته شده‌اند.

به گزارش ایسنا، همچنین آمارِ چنین مرگ و میرهایی در ایالت مختلف آمریکا متفاوت است. اگرچه مردان به طور کلی ۱۰ برابر بیشتر از زنان در این آمار نقش داشته‌اند اما تفاوت‌های نژادی در زنان نیز در سراسر ایالت متحده بر احتمال کشته شدن آنان توسط پلیس این کشور تاثیر می‌گذارد. به طوریکه زنان سیاه پوست، بومی ایندین آمریکایی و بومی آلاسکایی نسبت به زنان سفیدپوست آمریکایی بیشتر به دست پلیس آمریکا کشته می‌شوند.

به گزارش اسپوتنیک، بر اساس این مطالعه تلاش‌های صورت گرفته برای کاهش این نوع قربانیان باید شامل مداخلاتی شود که به کار گرفتن نیروهای مرگبار در پلیس آمریکا را کاهش داده و علاوه بر آن تلاش برای مقابله با این نوع خشونت‌ها در مناطقی که نرخ این نوع مرگ و میرها بالاست، افزایش یابد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید