تشکیل کارگروه های تخصصی تدوین خدمات استاندارد مراقبت در منزل

    کد خبر :341131

معاون پرستاری وزارت بهداشت، از تشکیل کارگروه های تخصصی تدوین بسته های ویژه خدمات استاندارد هوم کر در پنج کارگروه تخصصی خبر داد.

مریم حضرتی در نخستین جلسه کارگروه های تخصصی تدوین بسته های خدمتی طرح آزمایشی پوشش بیمه ای مراقبت های پرستاری در منزل(هوم کر)، گفت: با توجه به تغییر رویکرد در روند بیماری ها و درمان طولانی مدت آنها، گرایش نظام های سلامت به این سمت است که بیمار هر چه کمتر در بیمارستان بستری باشد و پس از روند درمانی در بیمارستان ادامه خدمات مراقبت های حرفه ای را در منزل طی کند.

به گزارش مهر، وی با اشاره به اجرای آزمایشی پوشش بیمه ای مراقبت های پرستاری در منزل، افزود: در اجرای آزمایشی این طرح که در یک فرایند ۶ ماهه انجام می پذیرد، ابتدا بیماری های مزمن قلب، سکته های مغزی، سرطان ها و نوزادان به عنوان بیماری های منتخب انتخاب شدند و برای هر کدام از این بیماری ها در کارگروه های تخصصی هوم کر بسته های ویژه خدمات استاندارد تعریف می شود.

معاون پرستاری وزارت بهداشت، گفت: بسته استاندارد خدمتی مراقبت از بیمار در منزل شامل معیارهای پزشکی ورود به مراقبت در منزل، معیارهای پرستاری و اجتماعی ورود به مراقبت در منزل، سطح تخصص مراقب (پرستار تخصصی، پرستار عمومی، کمک پرستار و دیگر گروه های متخصص سلامتی، نوع و میزان مراقبت ها (نوع خدمت و تعداد آن )، تجهیزات مورد نیاز ، شرایط مرکز مراقبت در منزل (سابقه کار، نوع تخصص و…)، تعداد روز مراقبت و معیارهای ترخیصمی شود.

حضرتی افزود: کارگروه های تخصصی تدوین بسته های ویژه خدمات استاندارد هوم کر در پنج کارگروه تخصصی نوزادان، کارگروه تخصصی سرطان، کارگروه تخصصی CVA، کارگروه تخصصی CHF و کارگروه تخصصی ICU(تنفسی) تشکیل شده است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید