یونیتی وان؛ خودروی الکتریکی دو سرنشین معرفی شد

  • خودرو
  • سه شنبه ۱۶ مرداد ۱۳۹۷ ۱۱:۳۰
    کد خبر :340999

یونیتی وان خودروی برقی جدیدی است که توسط تیم تحقیقاتی یونیتی سوئد ساخته شده و تست‌های خیابانی خود را با موفقیت پشت سر گذاشته است.

خودروی برقی یونیتی وان یک مدل شهری برقی از یک تیم استارت‌آپ سوئدی به نام Unity است. این خودرو البته محصول جدیدی نیست و مدت‌ها است که در حال گذراندن آزمایش‌های مربوطه در آزمایشگاه‌ها است. حالا شرکت سازنده تصمیم گرفته که این خودروی کوچک الکتریکی را در خیابان‌ها نیز مورد بررسی قرار دهد. برای این منظور یونیتی وان به مناطق جنوبی سوئد ارسال شده است تا در آنجا تست‌های خیابانی خود را بگذراند.

در خصوص خودروی یونیتی وان باید اشاره کنیم که این خودرو از نظر ابعاد و کلاس همانند رنو توییزی است و به نوعی این خودروها را باید موتور سیکلت‌های با ۴ چرخ دانست چون ابعادی بسیار کوچک دارند. البته برای مقایسه باید بدانید که رنو Twizy با هر بار شارژ می‌تواند به شعاع حرکتی ۱۰۰ کیلومتر دست پیدا کند و این در حالی است که خودروی وان می‌تواند با هر بار شارژ مسافت ۳۰۰ کیلومتر را طی کند که این مسافت بیش‌تر به دلیل وجود باتری بزرگ‌تری در این خودرو است که ۲۲ کیلووات ساعت ظرفیت دارد. بنابراین از نظر شعاع حرکتی باید یونیتی وان را خودرویی در حد و اندازه‌ی نیسان لیف دانست. البته در این میان نباید از طراحی آیرودینامیک و وزن کم این خودرو غافل شد چون این دو مورد نیز تاثیر به سزایی روی افزایش شعاع حرکتی این خودرو داشتند.

یونیتی وان قابلیت نصب یک باتری اضافی قابل جدا شدن را نیز دارد که این باتری اضافه را می‌توان در خانه و یا دفتر کار هم شارژ کرد و با اضافه کردن آن ۳۰ کیلومتر نیز به برد خودرو اضافه خواهد شد. یونیتی وان خودرویی دونفره است که تنها ۲.۹۱ متر طول و ۱.۲۷۵ متر عرض دارد. ارتفاع این خودرو نیز تنها ۱.۴۲۸ متر و وزن آن ۴۵۰ کیلوگرم است. از نظر توانایی‌های حرکتی نیز با وجود ابعاد کوچک اما یونیتی وان خودروی بسیار توانایی است به طوری که می‌تواند سرعت خود را در ۳.۵ ثانیه از حالت سکون به ۸۰ کیلومتر بر ساعت برساند و حداکثر سرعت آن نیز ۱۳۰ کیلومتر بر ساعت است پس از این نظر نیز باید وان electric را خودرویی سریع‌تر و تیز‌تر در مقایسه با رنو Twizy به حساب آورد.

چیدمان کابین در یونیتی وان به صورتی است که سرنشین دوم در پشت سر راننده قرار می‌گیرد. در مقابل راننده یک نمایشگر تبلت مانند قرار دارد و در دو سمت آن نیز دو عدد جوی استیک کار گذاشته شده‌اند که راننده با استفاده از این جوی استیک‌ها می‌تواند خودرو را کنترل کند و در حقیقت این جوی استیک‌ها نقش فرمان را در این خودرو بازی می‌کنند. از نظر دید و اشراف به اطراف نیز یونیتی وان خودروی بسیار عالی است چون دارای پنجره‌های بسیار بزرگی است و به این ترتیب راننده دید بسیار خوبی نسبت به بیرون خودرو دارد. برای افزایش ایمنی سازندگان این خودرو سیستم‌ها ی ایمنی فعال و انواع سنسورها را نیز در یونیتی وان نصب کرده‌اند که برای مثال از بین این امکانات می‌توان به سیستم پیشگیری از تصادف اشاره کرد.

در انتها پیش‌بینی می‌شود که یونیتی وان تا سال آینده وارد بازار شود و قیمت آن به احتمال زیاد از حدود ۱۷ هزار و ۳۰۰ دلار آغاز خواهد شد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید