رئیس جمعیت هلال احمر اعلام کرد

آبرسانی به ۵۰۲ روستای درگیر خشکسالی در طرح «نذر آب»

    کد خبر :340983

رئیس جمعیت هلال احمر در مراسم اختتامیه جشنواره مداد قرمز با تشریح جزئیات آغاز «کمپین نذر آب» در سه استان سیستان و بلوچستان، کرمان و خراسان جنوبی از هزینه ۱۷ میلیارد ریالی برای تامین بسته غذایی برای نیازمندان خبر داد.

به گزارش ایسنا، علی اصغر پیوندی در مراسم اختتامیه جشنواره مداد قرمز با تبریک روز خبرنگار اظهار کرد: خبرنگاران شغل سختی دارند که حساسیت‌های زیادی را به همراه دارد و حتی گاهی امنیت شغلی برای این قشر ممکن است به خطر بیفتد.

رئیس جمعیت هلال احمر در مورد اینکه نقدهای سازنده روزنامه نگاران می‌تواند به بهبود فعالیت‌ها کمک کند، گفت: کسی از انتقادهای منصفانه ناراحت نمی‌شود و نقدی که منطقی باشد را باید پذیرفت. همه باید در جهت افزایش اعتماد عمومی گام برداریم و از طرف دیگر مشکلات را به هم گوشزد کنیم.

وی در مورد آغاز کمپین نذر آب گفت: این کمپین در سه استان سیستان و بلوچستان، کرمان و خراسان جنوبی که با مشکلات خشکسالی مواجه شده‌اند آغاز شده است و هلال احمر با توجه به وضعیت بخش‌هایی از این استان‌ها که بحرانی شده است، بر اساس وظیفه ذاتی خود به کمک این مردم می‌پردازد.

پیوندی اضافه کرد: کمپین نذر آب که از ۱۶ مرداد آغاز شده دارای سه محور است و شامل ارسال آب به صورت آب آشامیدنی و توزیع تانکر آب در ۵۰۲ روستا که احتیاج فوری به آب داشتند، می‌شود. همچنین ۵۰ هزار بسته غذایی میان نیازمندان توزیع شده که مبلغ ریالی آنها تا کنون ۱۷ میلیارد ریال از منابع داخلی هلال احمر بوده است.

رئیس جمعیت هلال احمر با اشاره به اینکه در راستای کمپین نذر آب بخش سوم فعالیت‌های هلال احمر اعزام پزشکان داوطلب است افزود: این پزشکان با همکاری دانشگاه علوم پزشکی، خدمات درمانی رایگان را انجام می‌دهند.

او همچنین گفت:‌ هموطنان می‌توانند برای کمک به آسیب دیدگان خشکسالی در این سه استان عدد ۴ را به سامانه ۲۰۹۹۹۹۹ ارسال کنند و هزینه روزانه یک بطری آب معدنی را تقبل کنند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید