حمله هکری سراسری به سنگاپور کار یک دولت خارجی بود

    کد خبر :340800

کشور سنگاپور حدود یک هفته قبل شاهد بدترین و بزرگترین حمله سایبری در تاریخ خود بود که در قالب آن حدود ۱.۵ میلیون شهروند این کشور و از جمله نخست وزیر مورد حمله قرار گرفتند.

به گزارش بازتاب به نقل از آسین ایج، در جریان حملات یادشده اطلاعات شخصی این ۱.۵ میلیون نفر به سرقت رفت و بررسی های به عمل آمده نشان می دهد یک گروه هکری مرتبط با دولتی خارجی در حملات یادشده دخالت داشته است.

هکرها در اواخر ماه گذشته میلادی سرقت اطلاعات شخصی مردم سنگاپور و سوابق پزشکی و دارویی بیمارانی را که در سه سال گذشته به بیمارستان ها و کلینیک های مختلف مراجعه کرده بودند، آغاز کردند.

وزیر ارتباطات و اطلاعات سنگاپور که روز گذشته برای ارائه توضیحات در این زمینه در مجلس این کشور حضور یافته بود از افشای نام کشور و گروه هکری عامل حملات مذکور خودداری کرد، ولی گفت از آنجایی که در مورد هویت مهاجمان ۱۰۰ درصد مطمئن نیستیم هنوز نمی توانیم اقدامات قضایی و حقوقی خود را در این زمینه آغاز کنیم.

وزیر بهداشت سنگاپور هم در این مورد گفته است: مهاجمان تلاش کرده اند ردپا و سوابق فعالیت های خود را پاکسازی کنند و این کار تحقیقات در این زمینه را دشوار کرده و احتمال تکرار مجدد تهاجم مذکور هم وجود دارد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید