بهای طلا امروز دوشنبه در بازارهای جهانی

    کد خبر :340366

قیمت طلا روز دوشنبه در پی ادامه نگرانی‌ها نسبت به تبعات جنگ تجاری آمریکا و چین، به روند بهبود از پایین‌ترین رکورد ۱۷ ماه گذشته ادامه داد و اندکی افزایش یافت.

هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات روز جاری بازار سنگاپور ۰.۲ درصد رشد کرد و به ۱۲۱۵.۷۱ دلار رسید.

در بازار آمریکا، هر اونس طلا برای تحویل در دسامبر تغییر چندانی نداشت و در ۱۲۲۳.۷ دلار ایستاد.

به گزارش ایسنا، به گفته بارناباس گان، تحلیلگر بانک OCBC سنگاپور، طلا تا حدود زیادی تحت تاثیر دلار آمریکا قرار دارد و رشد ارزش دلار به واکنشی بستگی دارد که بازار به مسائل مربوط به جنگ تجاری میان آمریکا و چین نشان می‌دهد. اگرچه تشدید اختلافات تجاری یکی از عواملی بوده که کمک کرده است قیمت طلا بالای ۱۲۰۰ دلار بماند، مسائل تجاری همچنین باعث گران‌تر شدن دلار شده که به نوبه خود قیمت طلا را تحت فشار کاهشی قرار داده است.

طلا روز جمعه بدنبال انتشار آماری که کندی رشد اشتغالزایی آمریکا در ژوییه را نشان داد و باعث افت ارزش دلار شد، از پایین‌ترین قیمت ۱۷ ماه گذشته بهبود یافت.

دلار همچنین روز جمعه بدنبال اقدام بانک مرکزی چین برای تثبیت ارزش یوان، در برابر ارز چین کاهش پیدا کرد. با این حال دلار در معاملات روز دوشنبه روند صعودی خود را بازیافت و در برابر عمده ارزهای بزرگ افزایش یافت.

بر اساس گزارش رویترز، چین روز جمعه به تلافی پیشنهاد دولت ترامپ برای وضع تعرفه ۲۵ درصدی روی واردات کالا به ارزش ۲۰۰ میلیارد دلار، تعرفه‌های تلافی‌جویانه برای واردات کالاهای آمریکایی به ارزش ۶۰ میلیارد دلار پیشنهاد کرد.

وانگ تائو، تحلیلگر فنی رویترز پیش‌بینی کرد هر اونس طلا برای تحویل فوری ممکن است حمایت در سطح ۱۲۰۶ دلار را مجددا تست کند و اگر به پایین سطح مذکور سقوط کند، ممکن است تا سطح ۱۱۹۴ دلار عقب نشینی کند.

ذخایر طلای “اس پی دی آر گلد تراست” که بزرگترین صندوق سرمایه‌گذاری تحت پشتوانه طلا در جهان است، روز جمعه ۰.۲۶ درصد کاهش یافت و به ۷۹۴.۹۰ تن رسید.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس نقره برای تحویل فوری ۰.۵ درصد رشد کرد و به ۱۵.۴۵ دلار رسید. هر اونس پلاتین برای تحویل فوری با ۰.۲ درصد افزایش، ۸۲۸.۹۵ دلار معامله شد و هر اونس پالادیوم برای تحویل فوری با ۰.۵ درصد افزایش، به ۹۱۳.۶۵ دلار رسید.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید