پسر ترامپ در تله “قانون توطئه”

    کد خبر :340324

ترامپ در واکنش به گزارش برخی رسانه ها مبنی بر نگرانی او از احتمال دردسر حقوقی برای پسرش بابت دیدار با یک وکیل روس، توییت کرده است.

با اعتراف “دونالد ترامپ” مبنی بر دیدار فرزند ارشدش با یک وکیل روس برای دریافت اطلاعاتی علیه هیلاری کلینتون در جریان رقابت‌های انتخاباتی سال 2016 آمریکا، فرزند ترامپ در مظان اتهام ” نقض قانون توطئه” قرار گرفته است.

به گزارش عصر ایران به نقل از رسانه‌های آمریکا در حالی که پیشتر کمپین انتخاباتی ترامپ دیدار پسر ترامپ با وکیل روس با هدف دریافت اطلاعاتی علیه هیلاری کلینتون را انکار می‌کردند، دونالد ترامپ دیروز در توییتی اذعان کرد پسرش با هدف دریافت اطلاعاتی علیه رقیب انتخاباتی (هیلاری کلینتون) در ژوئن 2016 با “ناتالیا وسلنیتسکایا” یک زن وکیل کرملین دیدار داشته اما چیزی از این دیدار عاید کمپین انتخاباتی ترامپ نشده است.

ترامپ در توییت خود گفته این دیدارها در جریان رقابت‌های انتخاباتی در آمریکا مرسوم است و فرزند او مرتکب خلافی نشده است.

توییت دیروز ترامپ در تایید دیدار پسرش با وکیل روس برای دریافت اطلاعاتی علیه هیلاری کلینتون

ترامپ در واکنش به گزارش دیروز برخی رسانه‌های آمریکا (از جمله نیویورک تایمز و سی ان ان ) مبنی بر نگرانی او از احتمال گرفتاری حقوقی پسرش بابت دیدار 9 ژوئن 2016 با یک وکیل روس، توییت کرده است.

بر اساس قوانین داخلی آمریکا دریافت هر چیز ارزشمندی از دولت‌ها یا ملت‌های خارجی در جریان رقابت‌های انتخاباتی ممنوع است و این عمل فرزند ترامپ در صورت اثبات دریافت اطلاعاتی از هیلاری کلینتون از یک وکیل خارجی می‌تواند ناقض قانون توطئه (Conspiracy law) باشد.

وکیل روس و پسر ترامپ

همچنین بر اساس دیدگاه برخی کارشناسان آمریکایی، فرزند ترامپ ممکن است با این کار خود قوانین مالی مبارزات انتخاباتی را نقض کرده باشد.

اعتراف ترامپ در حالی است که تیم تحقیقاتی ویژه‌ای از ماه‌ها پیش در حال رسیدگی به ادعای تبانی کمپین انتخاباتی ترامپ با دولت روسیه در جریان رقابت‌های انتخاباتی سال 2016 کار می‌کند و سازمان‌های اطلاعاتی آمریکا متفقن بر این نکته صحه گذاشته‌اند که دولت روسیه قصد نفوذ و دخالت و تاثیرگذاری بر روند انتخابات سال 2016 آمریکا را داشته است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید