فیلمبرداری از تاریکترین جای اقیانوس با یک دوربین جدید

    کد خبر :340086

یک شرکت تجاری از تولید دوربین تازه ای خبر داده که قادر به تهیه تصاویر ۳۶۰ درجه از تاریک ترین و بکرترین نقاط اقیانوس هاست.

به گزارش بازتاب به نقل از انگجت، می توان این تصاویر را در هدست های واقعیت مجازی با لذت و جذابیت فراوان تماشا کرد و از زیبایی های خلقت در عمق چندصدمتری آب لذت برد.

شرکت Marine Imaging Technologies سازنده این دوربین است که Hydrus VR نام دارد. از این دوربین می توان برای فیلمبرداری باکیفیت استثنایی ۸K استفاده کرد.

دوربین یادشده حتی در عمق ۳۰۰ متری آب نیز با کیفیت بالا قادر به فیلمبرداری است و حتی اگر میزان نور در حال تابش بسیار کم و در حد ۰.۰۰۴ لوکس (واحد اندازه گیری تابش نور) باشد نیز تصاویر تهیه شده از کیفیت بالایی برخوردارند.

دوربین یادشده از ۱۰ دوربین مجزا تهیه شده که در کنار یکدیگر قرار گرفته اند و می توانند با استفاده از حسگرهای قدرتمند شرکت سونی ویدئوهایی با ایزوی بسیار بالای ۴۰۹۶۰۰ ثبت کند.

این دوربین تا بدان حد قدرتمند است که حتی می تواند یک ماهی پنهان شده در یک غار در عمق چندصدمتری دریا را به تصویر بکشد. دوربین یادشده برای تصویربرداری فیلمهای سینمایی و مستند هم قابل استفاده است، زیرا از شارژ باتری و حافظه کافی برای دو ساعت فیلمبرداری برخوردار است و با استفاده از یک ابزار کنترل زیردریایی می توان این زمان را به هشت ساعت افزایش داد. با اتصال این دوربین به یک بازوی ربایتک می توان آن را از دور و بدون دخالت انسان کنترل کرد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید