گفت و گو با مجریان تلویزیون درباره حضور سلبریتی‌ها به عنوان مجری

از کف خیابان دنبال مجری می‌گردند!

    کد خبر :340006

بعد از رونق گرفتن حضور چهره‌های سینمایی و بعضاً ورزشی به عنوان مجری برنامه‌های تلویزیونی، این بار، حضور چهره‌های شناخته شده (سلبریتی‌ها) در اجرای برنامه‌های تلویزیونی رنگ و بوی جدیدی گرفت و استندآپ کمدین‌ها هم وارد گود اجرا شدند.

محمد سلوکی: کار اجرا را شوخی نگیرید

محمد سلوکی، مجری با سابقه تلویزیون می‌گوید: شخصاً معتقدم که فضای کار اجرا در تلویزیون نباید دچار تکرار شود. از حضور افرادی که علاقه به اجرا دارند استقبال می‌کنم و تلاش کرده‌ام که چهره‌های جدید را برای اجرا به تلویزیون معرفی کنم، اما این چهره‌های جدید باید بدانند که کار اجرا بسیار پیچیده، سخت و حرفه‌ای است و با این تصور که قرار است کار راحتی انجام دهند و فقط باید جلوی دوربین حرف بزنند، به این کار وارد نشوند.

سلوکی با تأکید بر اینکه تلویزیون باید خود را به روز کند و از چهره‌های جدید استفاده کند، می‌گوید: اینکه تجربه اجرا در این افراد چگونه به دست آمده، چندان در اولویت نیست، شاید پیش از این کار تئاتر کرده باشند یا در آموزشگاه دوره اجرا دیده باشند و حتی با استفاده از تجربیات فضای مجازی خود را معرفی کرده‌باشند، مهم داشتن توانایی اجرا است و اینکه بتواند به شکل حرفه‌ای در تلویزیون رفتار کند. اگر این افراد توانایی جذب مخاطب را داشته باشند و بتوانند موضوعات خوبی را بیان کنند و نظر مردم را به سوی موضوعات مفید جلب کنند، باید حمایت شوند. تلویزیون ناچار است نسل جدیدی از مجری‌ها را وارد حوزه اجرا کند.

محمد نظری: نمی‌دانم در تلویزیون چه خبر است

دکتر محمد نظری به سیاست‌های یک بام و دوهوای صداوسیما در‌باره مجری‌ها اشاره می‌کند و می‌گوید: من نمی‌دانم در تلویزیون چه می‌گذرد. انگار یک تشتت و تضاد فکری اتفاق افتاده و در زمانی که مجری‌های صداوسیما از صد‌ها گزینش رد می‌شوند تا به آنتن برسند و هر هفته به خاطر گفتن یک جمله یا نگفتن آن توبیخ می‌شوند، می‌بینیم یک آدمی را از کف خیابان می‌آورند و به او اجرا می‌دهند، کسی که نمی‌داند روی چه خطوط قرمزی حرکت می‌کند، روی آنتن می‌رود و برنامه اجرا می‌کند.

محمد نظری می‌افزاید: شاید تفکر صداوسیما این باشد که برای جذب مخاطب باید دنبال استعداد‌های جوان باشد، اما این روش کار درست مانند آن است که یک ایرباس را به دست یک جوان بدهیم بگوییم پرواز کن تا استعدادیابی کنیم، مشخص است که هواپیما را با کله به زمین خواهد زد. بهتر بود این استعدادیابی‌ها در فضای غیر‌علنی انجام شود و بعد از مشخص شدن صلاحیت اجرا، بتوانند به تلویزیون بیایند.

مجری با سابقه برنامه «به خانه بر میگردیم» با ابراز تأسف از سپردن اجرای برنامه تلویزیونی به یک استندآپ کمدین که سابقه اجرای استندآپ غیر‌اخلاقی را نیز داشته است، می‌گوید: وقتی این افراد اجرای برنامه تلویزیونی را بر عهده می‌گیرند، تصور می‌کنم صداوسیما به صورت ملوک الطوایفی مدیریت می‌شود و یک سیاست کلی تحت نظر معاونت سیما بر نحوه عملکرد مجری‌ها حاکم نیست.

راحله امینیان: هر کسی را بهر کاری ساختند

راحله امینیان، مجری رادیو و تلویزیون درباره حضور چهره‌های غیر‌مرتبط در اجرای برنامه‌های تلویزیونی می‌گوید: هرکسی را بهر کاری ساختند و قرار نیست، چون دوستان بازیگر، آدم‌های توانمندی هستند و قدرت جذب مخاطب را دارند، مجری‌های خوبی هم باشند.

امینیان تصریح می‌کند: اجرای برنامه با بازیگری بسیار متفاوت است. یک مجری در نگاه بیننده دارای نگاه و نوع شخصیت ثابت است، اما یک بازیگر در ژانر‌های مختلف نقش بازی می‌کند و تنوع باعث می‌شود که یک شخصیت ثابت را به بینندگان القا نکند.

وی با بیان اینکه ژانر اجرا با ژانر بازی بسیار متفاوت است، می‌گوید: همان طور که معتقدم بازیگران نباید وارد حوزه اجرا شوند، مجری‌ها هم نباید سراغ بازیگری در سینما و سریال‌های تلویزیونی بروند، چون آن باوری را که در ذهن مخاطب به وجود آمده است از بین می‌برند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید