جزئیات جلسه شورای مرکزی جمنا

    کد خبر :340005

عضو هیئت رئیسه جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی جزئیات روز یک شنبه جلسه شورای مرکزی جمنا را تشریح کرد.
سید محمدحسینی، عضو هیئت رئیسه جبهه مردمی نیروهای انقلاب در مورد جلسه روز یکشنبه شورای مرکزی جمنا گفت: مهمترین اخبار روز کشور به‌ویژه تجمعات اعتراضی در ۱۱ شهر مورد بررسی وتحلیل قرار گرفت و بر نکاتی چند تاکید شد از جمله این که علیرغم فراخوان گسترده معاندان برانداز با حمایت مستقیم آمریکا و علیرغم فشارهای روانی و اقتصادی جز اجابت افرادی معدود، مردم نشان دادند با برپایی آشوب در کشور مخالفند.

حسینی افزود: عموم مردم معتقدند این تنشها نه تنها اوضاع اقتصادی را سامان نمی‌بخشد بلکه شرایط را دشوارتر می‌کند و از طرفی مردم دست خارجی‌ها و تحریک و سرمایه‌گذاری آنان دراین درگیری‌ها را آشکارا مشاهده می‌کنند و قدر مسلم با روحیه غیرت و عزت ملی مردم، این مداخله بیگانگان سازگاری ندارد.

عضوشورای مرکزی جبهه همچنین بر این نکته تاکید کرد که با وجود انتقاد و گلایه‌های به حق مردم نسبت به کم کاری و اشکالات دولت، به هرحال دولت را محصول رای اکثریت جامعه می دانند و در نظام مردم سالاری براین باورند که اعتراضات درچارچوب ضوابط وبه قصداصلاح امور و بهتر شدن اوضاع معیشتی و اقتصادی باید مطرح شود.

استاد دانشگاه تهران درخصوص اولویت‌های کنونی ،تامین کالاهای اساسی و مایحتاج مردم را یک ضرورت اجتناب ناپذیر شمرد وابراز امیدواری کرد با انضباط بیشتر دست اندکاران بانک مرکزی و دستگاههای اجرایی مربوطه از جمله وزارت صمت در تخصیص ارز وشفافیت ونظارت دقیق نهادها ومردم نگرانیها کاهش یابد.

به گزارش ایسنا، حسینی ادامه داد: دراین جلسه همچنین مصادیقی از فشار برطبقات متوسط و محروم جامعه ذکر شد و بر لزوم تغییر نوع نگاه ونیز تغییرات در کابینه و قاطعیت دستگاه قضایی برخورد بدون ملاحظه با دانه‌درشتهای متخلف تاکید شد.

وزیرپیشین فرهنگ و ارشاداسلامی با یادآوری تلاش آمریکا برتشدید مشکلات اقتصادی به آدرس غلط دادن برخی سیاسیون اشاره کرد واظهار داشت: بعضی از نیروهای سیاسی و مدیران اجرایی که باید پاسخگوی عملکرد ضعیف خود باشند بافرافکنی والقائات ناصواب می خواهند به مسیر نادرستی که تاکنون طی کرده‌اند وآثار زیانبار آن کاملا مشهوداست ادامه دهند و دانسته یا ندانسته به مصالح ملی ضربه بزنند.

حسینی اضافه کرد:در این جلسه گزارشی از سنجش و نظرسنجی از وضع فرهنگی تهران تحت عنوان موج پانزدهم ارائه شد که اعضاء با مقایسه شرایط درگذشته به ریشه یابی دلایل تغییرات پرداختند.

عضو هیئت رئیسه جمنا درخصوص استقبال وتاکید اعضا از فعال شدن دفترسیاسی جبهه با ترکیب جدید گفت: دفتر سیاسی اقدامات خود را در سه لایه راهبردی، تخصصی وعملیاتی طراحی کرده که خروجی آن گزارشها وتحلیلهایی است که جوابگوی نیازهای اعضای جبهه درسراسر کشور ونیز درقالب بیانیه‌ها واعلام مواضع و راهکارها برای عموم مردم ارائه خواهد شد.

سیدمحمدحسینی در پایان خاطرنشان کرد: نشست عمومی اقشار جبهه دریک ماه آینده برگزار می شود و پس از آن کمیته‌های تخصصی اقشار به طور جداگانه در تهران و استانها جلسات خود را برای تحلیل و نقد وضع موجود و راهکارهای برون رفت از مشکلات و چالشها برپا خواهندکرد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید