بهروز نعمتی: سوال، فرصت طلایی برای رییس‌جمهور است/ متقاضیان سوال با رفتارشان اثبات کنند که این سوال سیاسی نبوده و دلسوزانه است

    کد خبر :339983

رئیس جمهور از این زمان و فرصتی که در اختیار او گذاشته شده است می تواند به بهترین نحو استفاده کند و تمام نقط ضعف و قوت را در هر نهادی که هست مطرح کند.
به گزارش خبرآنلاین، سخنگوی هیات رئیسه مجلس با بیان اینکه سوال یک فرصت طلایی برای روحانی است گفت: با توجه به اصرار برخی دوستان این شبهه ایجاد شد که شاید این سوال برخاسته از نیت سیاسی باشد حال باید متقاضیان سوال با رفتارشان اثبات کنند که این سوال سیاسی نبوده و دلسوزانه است.

بهروز نعمتی نماینده مردم تهران و سخنگوی هیات ریسه مجلس درباره اما و اگرهای پیرامون سوال از رئیس جمهور به خبرآنلاین گفت: از آنجایی که موضوعات با هم خلط شده است در ابتدا بگویم سوال و استیضاح حق نمایندگان است و باید به این حق احترام گذاشت. فارغ از مسائلی که پیرامون سوال مطرح می شود به نظرم این موضوع یک فرصت خوب برای رئیس جمهور است و آقای روحانی می تواند در مجلس خیلی از مسائل را روشن کند.

او در پاسخ به این سوال که این سوال تا چه حدی می تواند حلال مشکلات موجود باشد گفت: اینکه چقدر این سوال می تواند در جهت رفع مشکلات موثر باشد نمی توان به طور دقیق گفت اما با توجه به شرایط و جوی که در کشور وجود دارد این فضا یک پتانسیل بسیار خوبی است که اقای روحانی باید از این فضا استفاده کند.

نعمتی در پاسخ به این سوال که در کشور همه مسوولیت ها بر گردن قوه مجریه نیست و چقدر مجلس می تواند دایره نظارتش را به ارگانهای دیگر هم گسترش دهد و از آنها هم سوال بپرسد گفت: بر اساس اصل 110 قانون اساسی برخی نهادها زیر نظر مقام معظم رهبری هستند که بحث نظارت بر آنها هم بحثی جدا است و در این راستا نظارت مجلس فقط متوجه قوه مجریه می شود و قاعدتا باید پاسخگو باشند لذا به نظرم رئیس جمهور از این زمان و فرصتی که در اختیار او گذاشته شده است می تواند به بهترین نحو استفاده کند و تمام نقط ضعف و قوت را در هر نهادی که هست مطرح کند.

سخنگوی هیات رئیسه درباره سخن دولت مبنی بر خلاف قانون بودن انصراف از انصراف امضاکنندگان و احتمال لغو این سوال گفت: براساس ماده 212 آئین نامه اگر امضای نمایندگان تطبیق داده شود که مسئول این موضوع هم آقای امیرآبادی هستند که ایشان هم حتما بین خودش و خدای خودش این حجت را قائل شده است که این سوالات و امضاها تطبیق داده شده است وقتی از سوی رئیس مجلس ارجاع داده شود به رئیس جمهور و ظرف 48 ساعت برای نمایندگان چاپ شود دیگر برگشتی برای آن وجود ندارد.البته همانطور که روز گذشته هم آقای روحانی گفت ایشان در مجلس حاضر می شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید