پشتیبانی آپدیت جدید ویندوز 10 از ویژگی بین پلتفرمی در تعامل با گوشی

    کد خبر :339798

مایکروسافت در تلاش برای هماهنگی و دیدن همزمان نوتیفیکیشن‌ها، پیام‌ها و عکس‌های گوشی روی ویندوز، آپدیت جدیدی برای ویندوز 10 ارائه کرده است.

آپدیت جدید ویندوز 10 از پیوستگی عملکرد اپلیکیشن‌ها روی گوشی موبایل پشتیبانی می‌کند.

مایکروسافت برای آزمونگرها در برنامه‌ی ویندوز اینسایدر، آپدیت جدیدی ارائه می‌دهد. تحت این به‌روزرسانی، قابلیتی شبیه continuity آی‌اواس به ویندوز افزوده می‌شود. برای کاربران بیلد پیش‌نمایش 17728 (RS5) ویندوز 10 اینسایدر، دسترسی به محتویات ویندوز PC و گوشی همراه آسان‌تر می‌شود. از طریق اپلیکیشن جدید گوشی، مایکروسافت به کاربران گوشی‌های هوشمند اجازه‌ی انتقال محتویات خود از گوشی به ویندوز 10 روی PC را می‌دهد.

پیشتر، مایکروسافت این ویژگی را در کنفرانس بیلد خود به‌نمایش گذاشت. قابلیت‌هایی مانند امکان دیدن پیام‌ها، عکس‌ها و نوتیفیکشین‌های گوشی مستقیما از روی PC امکان‌پذیر بود. با این وجود مایکروسافت در یک پست با شرح جزئیات آخرین ویژگی‌های ورژن 17728، تنها بخشی از ویژگی‌ها را بیان کرد. ظرفیت‌ این ویژگی‌ها به پلتفرم گوشی مورداستفاده بستگی دارد. در این بیلد، کاربران اندروید فقط به عکس‌های گوشی خود روی کامپیوتر دسترسی دارند و دارندگان آیفون می‌توانند صفحات وب را بین گوشی و pc به‌منظور ادامه‌ی کار با مرورگر به‌اشتراک بگذارند.
مایکروسافت در آپدیت جدید خود با پشتیبانی از اتصال گوشی و ویندوز 10 باعث شده نوتیفیکیشن و پیام‌های گوشی همزمان روی ویندوز 10 قابل‌دسترسی باشد.

Microsoft در جزئیات این پست این‌گونه بیان کرده است:عکس خود را روی اندروید باز کنید و آن را روی ویندوز ببینید. در نهایت ایمیل کردن عکس‌ها به خودتان محدود می‌شود. با اپلیکیشن گوشی خود، آخرین عکس‌های گوشی روی ویندوز ذخیره می‌شوند. برای استفاده از عکسی که با گوشی گرفته‌اید در ارائه‌ی خود، یا ویرایش آن در محیط ویندوز تنها کافی است آن را بکشید و رها کنید.

مایکروسافت در این خبر اشاره‌ای به قابلیت اشتراک‌گذاری پیام‌ها و نوتیفیکیشن‌ها در آپدیت Windows 10 نکرد. پیش از این، شرکت‌های سازنده‌ی PC نظیر دل و اچ‌پی، نرم‌افزارهایی را برای تعامل با گوشی از طریق ویندوز 10 ارائه کرده‌اند.

برای شروع به تجربه‌ی قابلیت جدید، مایکروسافت توصیه می‌کند آخرین ورژن اپلیکیشن را برای آغاز مرحله‌ی اتصال به گوشی روی ویندوز 10 خود اجرا کنید. برای دستگاه‌های اندروید، ورژن اندروید 7.0 به بالا نیاز است. بنیان‌گذار ویندوز می‌گوید برای کامپیوترهای چینی، سرویس اپ گوشی در آینده فعال خواهد شد.

علاوه‌بر قابلیت‌های جدید روی گوشی، مایکروسافت بهبودهایی برای Narrators به‌وجود آورده و تعدادی رفع ایراد در اجراها برای ورژن آخر بیلد انجام داده است.

با این‌حال هنوز مسائل مشخصی در رابطه با بیلد وجود دارد. مایکروسافت نسبت به اشکالات احتمالی منوی استارت و ایجاد مشکل در کارآیی آن آگاه است و کاربران هدست‌های واقعیت ترکیبی نیز ممکن است نیاز به تنظیم مجدد کنترلرهای خود برای جفت شدن با گوشی داشته باشند. توسعه‌دهندگان حلقه‌ی اینسایدر سریع باید در همین مرحله باقی بمانند تا محتواهای بیشتری مانند حالت پیشرفته فعال شوند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید