پزشکیان: ۱۶ هزار سپرده گذار موسسات مالی، پول خود را دریافت کردند

    کد خبر :339745

نایب رییس مجلس شورای اسلامی گفت: تاکنون حدود ۶۰۰ میلیارد تومان از سپرده‌های سپرده گذاران موسسات مالی و اعتباری پرداخت شده که ۲۰۰ میلیارد تومان از این رقم در هفته گذشته بود.

به گزارش خانه ملت، «مسعود پزشکیان» در تشریح آخرین نشست نمایندگان سران سه قوه برای حل سپرده گذاران افزود: حدود هزار نفر دیگر از سپرده گذاران تا سقف یک میلیارد تومان برای دریافت سپرده‌های خود به بانک‌های عامل مراجعه کرده اند که تا کنون تعداد مراجعه کنندگان به ۱۶ هزار نفر رسیده است.
وی با بیان اینکه برخی بانک‌ها در پرداخت مطالبات موسسات مالی و اعتباری تاخیر داشته اند، ادامه داد: افراد می‌توانند از طریق تماس با شماره‌های مشخص شده در بانک مرکزی مشکلات خود را در پرداخت‌ها بیان کنند.
نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: مشکلات و تاخیر‌ها بیشتر از سوی روسای موسسات متخلف ایجاد می‌شود که مقرر شد در این باره به آن‌ها تذکر داده شود تا روند پرداخت‌ها را با سرعت بیشتری عملیاتی کنند.
پزشکیان با بیان این که برخی سپرده گذاران حدود یک ماه است اطلاعات حساب خود را به بانک عامل داده اند، گفت: این اطلاعات پس از یک ماه به بانک مرکزی ارجاع داده شده که باعث نارضایتی مردم شده است.
وی افزود: تغییر و تحول در بانک مرکزی تا حدود کمی موضوع پرداخت سپرده‌ها را تحت تاثیر قرار داده و سبب تاخیر در پیگیری فرآیند اجرایی شده است، بنابراین در این جلسه تاکید شد که بانک‌های عامل مدارک را از سپرده گذاران دریافت کنند تا سپرده آن‌ها پرداخت شود.
نایب رییس اول مجلس تصریح کرد: در این جلسه مقرر شد افرادی که حساب مشترک دارند همانگونه که تا سقف ۲۰۰ میلیون تومان پرداخت شد، سقف یک میلیارد تومان نیز پرداخت شود.

1
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد
  1. ف ف گفت:

    تیتر اشتباه است. تاکنون ۱۶ هزار پرونه تشکیل دادن ولی پرداخت ها خیلی به کندی پیش میره. و ۱۶ هزار پول دریافت نکردن بلکه تعداد کمی موفق به دریافت پول خود به علت دسیسه ای به اسم راستی ازمایی دریافت کرده ان. راستی ازمایی باید از بانکها انجام بشه نه افرادی که با هزاران زحمت پولشون و کل سرمایه زندگیشون در موسسه ای دزد گذاشتن و حدود یک سال و نیمه پولشون معلوم نیست کجاست.

دیدگاهتان را بنویسید