پیشگیری از آلزایمر با داروی موجود

    کد خبر :339702

متخصصان علوم پزشکی در آمریکا بر اساس شواهد موجود بر این باورند که مصرف داروی آلزایمر مدت‌ها قبل از بروز علائم آن می‌تواند از ابتلا به این بیماری پیشگیری کند.
این متخصصان در مطالعه‌ای جدید دریافتند داروی موجود برای کنترل علائم بیماری آلزایمر می‌تواند از پیشرفت این بیماری جلوگیری کند اما این در شرایطی است که بیمار مصرف این دارو را مدت‌ها قبل از آنکه علائم بیماری ظاهر شود، شروع کند.

طبق اعلام مرکز کنترل و پیشگیری از امراض آمریکا بیماری آلزایمر شایع‌ترین نوع زوال عقلی است که حدود ۵.۷ میلیون بزرگسال در این کشور به آن مبتلا هستند. متاسفانه درمانی برای این بیماری وجود ندارد و با شروع این بیماری علائم آن به سرعت پیشرفت می‌کند.

در این بررسی گروهی از محققان آمریکایی به مطالعه روی داروی “ممانتین” پرداختند که در حال حاضر مصرف آن برای کنترل علائم آلزایمر توصیه می‌شود. به گفته محققان این دارو قابلیت آن را دارد تا به پیشگیری از ابتلا به این بیماری کمک کند اما لازم است مدت‌ها قبل از شروع علائم آن مصرف شود.

پروفسور “جرج بلوم” از دانشگاه ویرجینیا گفت: بر اساس آنچه تاکنون دریافته‌ایم درمان آلزایمر پس از آنکه علائم آن در بیمار مشاهده شود امکان‌پذیر نخواهد بود. بهترین روش برای غلبه بر این بیماری این است که ابتدا بیمارانی که در معرض خطر هستند شناسایی شوند و سپس آنان را تحت درمان قرار داده و سبک زندگی‌شان را به گونه‌ای تغییر داد که روند پیشرفت بیماری را کند سازد. همچنین امیدواریم بتوان از ابتلا به این بیماری پیش از آنکه علائم ظاهری داشته باشد، پیشگیری کرد.

به گزارش مدیکال نیوز تودی، به اعتقاد متخصصان بیماری آلزایمر مدت‌ها پیش از آنکه علائم آن ظاهر شود و شاید چندین دهه قبل بیمار را درگیر می‌کند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید