پیش‌بینی بارندگی برای سواحل خزر/ تداوم خیزش گرد و خاک در خوزستان و زابل

    کد خبر :339439

مدیر کل پیش‌بینی و هشدارسریع سازمان هواشناسی از بارش باران و کاهش دما در سواحل دریای خزر خبر داد و گفت: خیزش گرد و خاک در استان خوزستان و منطقه زابل همچنان تداوم دارد.

احد وظیفه در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: بر اساس تحلیل آخرین اطلاعات هواشناسی، امروز و فردا (۱۴ و ۱۵ مرداد) در سواحل شمالی کشور بارش باران و کاهش دما پیش‌بینی می‌شود، همچنین بارش پراکنده باران در روز سه‌شنبه (۱۶ مرداد) نیز در این بخش انتظار می‌رود.

وی ادامه داد: رعد و برق و وزش باد در ساعات بعدازظهر روزهای دوشنبه و سه‌شنبه (۱۵ و ۱۶ مرداد) در استان مازندران پیش‌بینی می‌شود و دریای خزر از امروز بعدازظهر (۱۴ مرداد) و طی فردا مواج خواهد بود. در برخی نقاط استان‌های آذربایجان شرقی، اردبیل و خراسان شمالی فردا احتمال وقوع رگبار باران وجود دارد.

به گفته وظیفه، سرعت وزش باد در منطقه زابل از فردا (۱۵ مرداد) افزایش می‌یابد و سبب خیزش گرد و خاک و کاهش کیفیت هوا خواهد شد. این شرایط در روز سه‌شنبه (۱۶ مرداد) با شدت کمتری ادامه می‌یابد.

این کارشناس سازمان هواشناسی تاکید کرد: در استان خوزستان فردا و پس‌فردا (۱۵ و ۱۶ مرداد) در برخی ساعات وزش باد و خیزش گرد و خاک پیش‌بینی می‌شود. افزون بر این، شرق دریای عمان از امروز تا روز سه‌شنبه مواج خواهد بود.

وظیفه در پایان در مورد شرایط جوی تهران طی دو روز آینده اظهار کرد: آسمان تهران فردا (۱۵ مرداد) صاف تا کمی ابری در بعدازظهر همراه با وزش باد خواهد بود. بیشترین و کمترین دمای تهران در این روز ۳۷ و ۲۸ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود، همچنین آسمان تهران در روز سه‌شنبه (۱۶ مرداد) صاف با بیشترین و کمترین دمای ۳۷ و ۲۸ درجه سانتیگراد خواهد بود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید