اپل واچ با تشخیص توده‌های خونی جان یک نفر را نجات داد

    کد خبر :339382

طبق ادعای فردی با نام چاک لا توقنو، اپل واچ با تشخیص درست وجودِ توده‌های خونی او را از مرگ نجات داده است.

به‌تازگی فردی نام نام چاک لا توقنو ادعا کرده که به‌واسطه‌ی اپل واچ توانسته وجودِ توده‌های خونی در بدنش را تشخیص دهد و مؤفق به شکست بیماری دیابت شود.

او درباره‌ی این اتفاق می‌گوید:در ماه می سال ۲۰۱۶ میلادی، بدنم به‌صورت ناگهانی با چند توده‌ی خونی من را حیرت‌زده کرد. این توده‌ها برخی از شریان‌های مهم را که به قلب و ریه‌ها منتهی می‌شدند،‌ مسدود کرده بودند. این امر باعث شده بود تا تقریباً با مرگ فاصله‌ی چندانی نداشته باشم.

خوشبختانه پایشگرِ ضربان قلبِ اپل واچِ من کارش را به خوبی انجام می‌داد و من را متقاعد کرد که چیزی فراتر از یک روز پراسترس را تجربه می‌کنم؛ اما با توجه به اینکه در زمان مناسب مراقبت‌های پزشکی را انجام دادم، این داستان پایان بسیار خوشی داشت.

با این وجود، این نخستین باری نیست که اپل واچ به واسطه‌ی پایشگر ضربان قلب توانسته جان یک شخص را نجات دهد.

چاک لا توقنو در ادامه‌ی صحبت‌هایش می‌گوید که اپل واچ حتی به او در درمان بیماری دیابت نیز کمک به‌سزایی کرده است. به‌لطف اپلیکیشن‌هایی که مصرف قندِ بدن را کنترل می‌کنند، او تشویق شده تا در مهار این بیماری سعی و کوشش بیشتری را به خرج دهد.

وی در این رابطه می‌گوید:

اپلیکیشن‌های Workout و Activity برای من برنامه‌های راهگشا بودند؛ همانطور که مسیر راه‌رفتنم طولانی‌تر می‌شد، به‌تدریج دوندگی و فعالیت‌های ورزشی بیشتری مانند شنا، دمبل‌زنی و قایقرانی را به برنامه‌ی خود اضافه کردم. حلقه‌ی تمرینی من به فعالیت‌های اضافی توجه داشت و چندین بار به من کمک کرد تا به هدفی که برای کالری‌های خود گذاشته بودم، دست پیدا کنم.

طبق گفته‌ی چاک لا، او توانست در عرض ۶ ماه ۲۲.۵ کیلوگرم از وزن خود بکاهد و دورِ کمرِ خود را از ۳۸ اینچ به ۳۲ اینچ تقلیل دهد؛ اما تمامِ این‌ها مزایای ثانویه‌ای بوده که وی از آن‌ها بهره برده است. او می‌گوید:

مهم‌تر از همه، تأثیری بود که روی دیابتِ نوع دومِ من گذاشته شد. نه‌تنها من از دردسرِ پایش مداوم میزانِ قندِ خونِ خود رها شدم؛ بلکه توانستم میزان دارو‌های مصرفی‌ام را نیز کاهش دهم. در آخرین آزمایشات، شاخصه‌ی A1C کمتر از حدی شده بود که بتوان آن را در دسته‌ی دیابتی‌ها قرار داد.

اپل بارها در طول کنفرانس‌های خود از تأثیرات مثبتِ اپل واچ بر سلامتی افراد صحبت کرده است و این نخستین‌باری نیست که شاهد روایتِ یکی از کسانی هستیم که توسط این ساعت هوشمند مؤفق به غلبه بر بیماری‌های خود شده است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید