فروش دلارتوسط بانک‌های چین

    کد خبر :339260

بانک‌های مهم دولتی چین درحال فروش دلار برای محدود کردن سقوط یوآن هستند؛ اختلافات تجاری بین آمریکا و چین، یوآن را به پایین‌ترین سطح ۱۴ ماهه خود رسانده است.

به گزارش بازتاب به نقل از رویترز، تجار چینی خبر دادند که بانک‌های مهم دولتی چین درحال فروش دلار برای محدود کردن سقوط یوآن، رویت شده‌اند. این درحالی صورت گرفت که بدتر شدن اختلافات تجاری بین آمریکا و چین، یوآن را به پایین‌ترین سطح ۱۴ ماهه خود رسانده است.

سه تاجر به رویترز خبر دادند که شاهد فروش دلار آمریکا توسط بانک‌های چینی بوده‌اند. این بانک‌ها دلار را با نرخ حدود ۶.۹ یوآن در بازار داخلی به فروش می‌رساندند.

عصر جمعه، بازار خرید و فروش فوری داخلی با نرخ ۶.۸۵۷۱ یوآن در برابر هر دلار باز شد و در ساعاتی حتی تا نرخ ۶.۸۹۶۵ یوآن در برابر هر دلار هم پایین آمد که پایین‌ترین نرخ آن از ۱۵ می ۲۰۱۷ تا کنون بود. بازار چین در نهایت با نرخ ۶.۸۶۲۰ یوآن در برابر هر دلار، بسته شد.

در بازارهای خارجی هم یوآن در نرخ برابری ۶.۸۹۶۸ به فروش رسید.

این هشتمین هفته متوالی افت ارزش یوآن است که بلندترین توالی هفتگی افت آن از زمان یکپارچه‌سازی مکانیزم نرخ ارز در سال ۱۹۹۴ تا کنون است.

در هفته‌ای که گذشت یوآن پس از تهدیدات جدید تعرفه‌ای دولت ترامپ، بیشتر تحت فشار قرار گرفت. دولت آمریکا تهدید کرد که بر ۲۰۰ میلیارد دلار از کالاهای چینی تعرفه‌ای ۱۰ درصدی وضع خواهد کرد. چین هم روز جمعه با معرفی تعرفه‌های متقابل خود، اعلام کرد این اقدام آمریکا را تلافی خواهد کرد و سخنگوی وزارت خارجه گفت که تلاش‌های آمریکا برای اخاذی، شکست خواهند خورد.

تاجران می‌گویند بانک‌های بزرگ دولتی همچنان در بازار سوآپ دلار-یوآن فعال باقی مانده‌اند. با سوآپ سنگین یوآن برای دلار به صورت پیش‌خرید، توسط این بانک‌ها ارزش ۱ ساله یوآن از مقادیر فروش فوری آن بالاتر رفته است. روز جمعه نرخ ۱ ساله یوآن حدود ۶.۸۴۴۰ یوآن در برابر هر دلار بود. این بدون شک نشان می‌دهد که مقامات به دنبال تثبیت یوآن و جلوگیری از سقوط خیلی سریع آن هستند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید