۹ فضانورد پرواز آزمایشی کپسول های فضایی ۲۰۱۹ انتخاب شدند

    کد خبر :339074

ناسا ۹ فضانورد را انتخاب کرده تا در سال آتی میلادی در ماموریت های آزمایشی و همچنین نخستین فراین ارسال کپسول های فضایی اسپیس ایکس و بویینگ شرکت کنند.

به گزارش بازتاب به نقل از بیزینس اینسایدر، ناسا نام ۹ فضانوردی را اعلام کرد که با کپسول های فضایی ساخت بویینگ و اسپیس ایکس به ایستگاه فضایی بین المللی سفر می کنند.

این فضانوردان نخستین افرادی هستند که پس از اتمام برنامه شاتل فضایی ناسا در ۲۰۱۱، از خاک آمریکا به فضا فرستاده می شوند.

فضانوردان انتخابی شامل ۷ مرد و دو زن هستند که برخی از آنها فضانوردان کهنه کار و برخی دیگر نخستین باری است که به فضا سفر می کنند. آنها برای سفر در یک پرواز آزمایشی در سال ۲۰۱۹ میلادی و نخستین ماموریت رسمی با این کپسول انتخاب شدند.

اریک بو که تا کنون 2 بار به فضا سفر کرده، نیکل آئوناپومن و جان کاسادا که برای اولین بار به فضا می روند و کریستوفر فرگوسن که تا کنون سه بار به فضا سفر کرده برای پرواز آزمایشی با کپسول CST-۱۰۰ Starliner بویینگ ناسا، انتخاب شده اند. همچنین برای نخستین پرواز رسمی با این کپسول فضایی سانیتا ویلیامز، فرمانده سابق ایستگاه فضایی بین المللی نیز انتخاب شده است.

از سوی دیگر برای نخستین پرواز آزمایشی کپسول اسپیس ایکس رابرت بنکن و داگ هرلی انتخاب شده اند که هر کدام پیش از این دو ماموریت فضایی را پشت سر گذاشته اند. ناسا برای ماموریت رسمی کپسول این شرکت نیز مایکل هاپکینز که ۱۶۶ روز را در فضا گذرانده و ویکتور گلاور که برای نخستین بار به فضا سفر می کند، انتخاب شده اند.

مبلغ قرارداد بویینگ و اسپیس ایکس با ناسا به ۶.۸ میلیارد دلار می رسد.

طبق این قرارداد دو شرکت باید کپسول های فضایی طراحی کنند و بسازند تا فضانوردان را به ایستگاه فضایی بین المللی ببرند و برگردانند. هر دواین شرکت ها قصد داشتند پروازهای آزمایشی سرنشین دار خود را در سال جاری انجام دهند اما به دلایل برخی مشکلات این پرواز در ۲۰۱۹ میلادی انجام خواهد شد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید