کاهش مصرف آب با سرویس بهداشتی سبز

    کد خبر :339061

گروه معماری Ida و Billy سرویس بهداشتی سبزی در یک مرکز خرید در گوانگژو طراحی کردند.

به گزارش ایسنا به نقل از اینهبیتت، این سرویس بهداشتی بازسازی شده بر اساس اصول زیبایی‌شناسی، تمیزی و طراحی سبز ارائه شده است. علاوه بر استفاده از مواد بازیافتی و سیستم‌های بازیافت آب این سرویس‌ها دارای حمام‌های سازگار با محیط زیست و گیاهان تصفیه‌کننده هوا هستند.

حمام‌های TaiKoo Hui ظاهری غار مانند با طراحی مدرن و ورودی منحنی شکل دارند. رنگ سفید راهروها نیز موجب روشنایی بیشتر در دیوارهای منحنی شکل شده و نور LED روشنایی این فضا را کامل کرده است. طی بازسازی، طرح اولیه حمام حفظ شده تا تغییرات ساختاری و لوله کشی به حداقل برسد.

معماران اظهار کردند: این طرح با هدف افزایش آگاهی عمومی در زمینه محیط زیست ارائه شده است. این طراحی نمونه‌ای از آشتی با طبیعت و محیط‌ زیست سبز بوده است.

معماران از پنل‌های گچی (GRG) تقویت شده با فیبر شیشه‌ای (ساخته شده با مواد بازیافتی) در ساخت سطوح منحنی استفاده کردند. در این مکان دو فن و گیاهانی برای افزایش میزان اکسیژن داخل ساختمان نصب شده است. آب آلوده نیز جمع‌آوری و تصفیه می‌شود تا برای آبیاری استفاده شود. این طرح موجب صرفه‌جویی ۸۰ درصدی در مصرف آب و کاهش ۶۰ درصدی اتلاف روزانه آب می‌شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید