شوخی‌های رکیک در خنداننده شو؛ توهم یا واقعیت؟!

    کد خبر :338965

رضا صائمی منتقد سینما و تلویزیون درباره شوخی های کمدین های «خندوانه» با مسایل جنسی عنوان کرد که تلویزیون با این کار قبح این مسایل را ریخته است.

رضا صائمی منتقد سینما و تلویزیون در گفتگو با مهر با اشاره به رویکرد برنامه «خندوانه» در پخش استندآپ کمدی ها و شوخی های مبتذلی که در آنها وجود دارد، بیان کرد: این رویکرد اشتباه برای جذب مخاطب بیشتر است و انگار می خواهد به مخاطب باج دهد تا این برنامه را ببیند.

وی ادامه داد: اینکه ما به هر نوع ادبیات طنازانه ای تن دهیم و یا بگوییم خط قرمزهای ما کمرنگ شده است تا مخاطب بیشتری داشته باشیم عواقب خود را خواهد داشت و باعث می شود کمدی و طنز را به سمت سقوط و لودگی و بی اخلاقی ببریم.

این منتقد تلویزیون درباره قدرت برنامه «خندوانه» در نمایش شوخی های رکیک آن هم بدون نظارت کارشناسان و مدیران اظهار کرد: قدرتی به برنامه «خندوانه» داده می شود و شاید به این دلیل است که تلویزیون برنامه پرمخاطب ندارد. «خندوانه» تنها برنامه ای است که مخاطب زیاد دارد بنابراین قدرت بیشتری هم پیدا کرده است. شاید هم به دلیل آن وضعیت روحی مردم در جامعه باشد که موجب شده است صداوسیما از اصول خود یک گام عقب بکشد.

صائمی در پایان درباره شوخی های کمدین های «خندوانه» و رواج آنها در جامعه تاکید کرد: تلویزیون با این کار عادی سازی می کند و قبح شوخی ها و مسایل جنسی را در جامعه می شکند آن هم به قیمت اینکه مخاطبش را افزایش دهد. این رویکرد از رسانه ای که هویتی فرهنگی دارد بعید است و اتفاقا در تناقض با هویت این رسانه است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید