فخر موسیقی ایران و هدیه ویژه آقای وزیر

    کد خبر :338953

تازه ترین کنسرت ارکستر «فرهنگ و هنر» در حالی به رهبری فرهاد فخرالدینی برگزار شد که علاوه بر حضور تعدادی از مدیران دولتی، برخی از هنرمندان مطرح موسیقی کشورمان نیز به دیدن این کنسرت آمدند.

ارکستر «فرهنگ و هنر» از مجموعه های وابسته مرکز علمی کاربردی واحد ۴۶ تهران طی روزهای یازدهم و دوازدهم مرداد سال ۹۷ به رهبری فرهاد فخرالدینی کنسرت هایی را برگزار کرد. در این کنسرت ها که در تالار وحدت تهران میزبان علاقه مندان موسیقی بود، مجموعه ای از نوازندگان دانشجو و فارغ التحصیل این دانشگاه به همراه تعدادی از نوازندگان شناخته شده ارکسترهای حرفه ای کشورمان به اجرای قطعاتی از ساخته های فخرالدینی طی ۵۰ سال گذشته پرداختند.

در اولین شب از برگزاری این کنسرت ها سید محمد مجتبی حسینی معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، علی مرادخانی مدیرعامل موزه موسیقی و بهرام جمالی مدیرعامل سابق انجمن موسیقی ایران به عنوان مهمان ویژه حضور داشتند، البته قرار بود سید عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز در برنامه حضور داشته باشد که به دلیل سفر وی به استان سیستان و بلوچستان این حضور میسر نشد. البته سید محمد مجتبی حسینی در بین استراحت ۲ بخش کنسرت بود که با حضور در پشت صحنه برنامه ضمن دیدار با فخرالدینی دیوان نفیس حافظ را از سوی وزیر ارشاد به وی هدیه کرد.

در دومین شب از برپایی این برنامه نیز حسین علیزاده آهنگساز و نوازنده شناخته شده موسیقی ایران به همراه نادر مشایخی به عنوان مهمان ویژه حضور داشتند که این ۲ هنرمند نیز حین اجرای برنامه به پشت صحنه رفته و با فرهاد فخرالدینی دیدار و گفتگو کردند. این در حالی است که حضور فرهاد فخرالدینی که از چندی پیش با ارکستر موسیقی ملی ایران خداحافظی کرده بود، یکی از نکات قابل توجه کنسرت ها بود که مخاطبان را با او همراه کرد.

«سوئیت ساوالان» ساخته شده در سال ۱۳۶۹، «برای دخترم بهار» ساخته شده در سال ۱۳۵۳ با شعری از فریدون مشیری و خوانندگی وحید تاج، «موج» ساخته شده در سال ۱۳۵۵ با شعری از فریدون مشیری و خوانندگی وحید تاج، «به یاد جوانی» ساخته شده در سال ۱۳۹۴ با تک نوازی ویولن ارسلان کامکار، «آهنگ اشتیاق» ساخته شده در سال ۱۳۵۵، با شعری از فریدون مشیری و خوانندگی مجتبی عسگری، «درد گنگ» ساخته شده در سال ۱۳۵۶ با شعری از هوشنگ ابتهاج و خوانندگی مجتبی عسگری بخش اول کنسرت ها را تشکیل می دادند.

در بخش دوم برنامه نیز سوئیت «همایون» ساخته شده در سال ۱۳۴۷، «خلیج فارس» ساخته شده در سال ۱۳۸۷ با شعری از علی غضنفری، خوانندگی وحید تاج و مجتبی عسگری و همراهی گروه کُر به سرپرستی شهلا میلانی، سوئیت آوازی «صدرا» ساخته شده در سال ۱۳۹۲ با شعری از ملاصدرا، خوانندگی وحید تاج و مجتبی عسگری و همراهی گروه کُر، سرود «بهار» ساخته شده در ۱۳۵۴ با شعری از فریدون مشیری، خوانندگی وحید تاج و مجتبی عسگری و همراهی گروه کُر و «کل صبح» ساخته شده در سال ۱۳۷۸ بر اساس آهنگی از عبدالقادر مراغی، خوانندگی وحید تاج و مجتبی عسگری و همراهی گروه کُر برای مخاطبان اجرا شدند. این در حالی است که پس از اجرای این آثار قطعه «ای ایران» با همراهی مخاطبان در سالن به اجرا در آمد.

نیما زاهدی کنسرت مایستر و نوازنده ویولن اول، نوید شعبان زاده، محمد امین عطایی، علیرضا خلج اسماعیلی، فرشاد شیرانی، بهار فلسفی، زهرا کریمی، محمد علی غریبی، علیرضا صالح پور، شیوا زاهدی، ارغوان گیو، مهران رضا قلی نوازندگان ویولن اول، مونیکا لران، علیرضا چهره قانی، بهراد سوخکیان، موژان میرزایی، ساناز نوربخش، فاطمه بلادور، پویا عشقی نژاد، نغمه روشندل، ستار ترابی، موحد مهدوی نوازندگان ویولن دوم، داریوش حجازی، دانیال اسدی راد، طناز اسدالهی، نیاز لاهرودی، احمد مقدسی زاده، اشکان نظر، علی یزدی، علی سلام پور نوازندگان ویولن آلتو، بهرنگ معتمدی، غزاله شیرازی، علی آقاجانی، سهراب ملک زاده، پارسا هادی، شهرزاد مجد، شقایق نجاتی نوازندگان ویولنسل، پورنگ پور شیرازی، آرش ضرابی، عادل اصغرزاده نوازندگان کنترباس، روشنک نوشی، حسین عباداللهی نوازندگان فلوت، حسام صدفی نژاد نوازنده ابوا، فرامرزنیوپور، محمد ملک لی نوازندگان کلارینت، فرشاد محمد نوازنده فاگوت، فروغ فضلی نوازنده پیانو، پریچهر خواجه نوازنده قانون، فرشاد بیات نوازنده تیمپانی، عرفان فرشی زاده، هانی میردامادی، محمد دادستان نوازندگان پرکاشن، کوروش بزرگ پور نوازنده تمبک و دف، مریم روح بخش و ریحانه داورزنی نوازندگان تمبک گروه اجرایی کنسرت ارکستر «فرهنگ و هنر» را تشکیل می دادند. ضمن اینکه سوسن تقی پور تهیه کننده و سرپرست ارکستر، علی اکبر قربانی و شهرام توکلی رهبران ثابت، بهمن بابازاده روابط عمومی، علی زارعی امور اجرایی، کورش خسروی و بهاره میرزایی امور هماهنگی عوامل اجرایی کنسرت بودند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید