حبیب زاده خبر داد

اولویت بندی پروژه‌های پایتخت/تعیین تکلیف پروژه‌های بدون اولویت تهران

    کد خبر :338639

معاون نظارت شورای شهر تهران از اولویت بندی پروژه‌های عمرانی پایتخت خبر داد.

افشین حبیب زاده در گفت وگو با ایسنا، در مورد اجرای پروژه های نیمه تمام عمرانی شهر تهران گفت:‌ شورای شهرتهران از معاونت فنی و عمرانی در خواست کرد تا پروژه های عمرانی شهر را اولویت بندی کند و آنها نیز براساس پیشرفت فیزیکی پروژه، ضرورت انجام و… امتیازاتی به پروژه ها دادند و برهمین اساس پروژه های عمرانی شهر، اولویت بندی شدند.

وی با بیان اینکه طبیعی است که نمی‌توان در یکسال تمامی پروژه های کلنگ خورده شهر را به اتمام برسانیم، افزود: این در حالی است که در نظام اولویت بندی، مشخص شد که اساسا برخی از پروژه ها ضرورتی برای انجام آنها وجود ندارد و لزومی ندارد اگر پروژه ای کلنگ خورده حتما به پایان برسد و قطعا اولویت های دیگری وجود دارد.

حبیب زاده افزود: بخشی دیگر از پروژه‌ها که در صدر اولویت بندی هستند در لیست پروژه‌های عمرانی سال 97 قرار گرفته و تکمیل خواهند شد و شهرداری نیز تعدادی پروژه همچون محور نیلوفری، بافت‌های فرسوده و …. را مد نظر دارد تا در این دوره شروع کند و در اولویت قرار دارند؛ اما پروژه‌های عمرانی که در شاخص بندی ها در رتبه های پایین تر قرار گرفتند در سال 97 در اولویت نیستند و تکمیل آنها به سالهای آینده می رسد.

وی در مورد تکلیف پروژه‌هایی که اولویت آنها احصا نشده است، افزود: اگر این پروژها برای شهر اولویت نداشته باشد باید برای آنها تصمیم گیری شود اما قطعا ادامه پیدا نخواهند کرد ولی با پروژه هایی روبرو هستیم که تا حدی جلو رفته اما اگر مدیریت فعلی شهر به این نتیجه برسند که تکمیل پروژه می تواند مشکل آفرین باشد، امکان دارد که پروژه متوقف و با پیمانکار تسویه حساب شود؛ اما هنوز در این مورد تعیین تکلیف نشده است.

حبیب زاده در مورد تأمین و نگهداشت پروژه های شهر تهران ادامه داد: تاکنون کار جدی در مورد تأمین و نگهداشت نشده است اما از معاونت فنی و عمرانی در خواست کردیم لایحه‌ای در مورد نگهداشت پروژه ها تنظیم و ارائه کند که اساسا تکلیف تعمیر و نگهداری را مشخص کند و حالا منتظر هستیم این مهم به شورای شهر برسد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید