معتادان بهبود یافته علاوه بر درمان نیازمند حمایت های اجتماعی هستند

    کد خبر :338373

معتادان بهبود یافته علاوه بر درمان نیازمند حمایت های اجتماعی هستند زیرا بیماری اعتیاد در صورت شرایط نامطلوب می تواند سریعا عود و دوباره فرد را درگیر کند.

به گزارش ایسنا، ماریت قازاریان رئیس گروه پیشگیری از اعتیاد سازمان بهزیستی کشور درباره آموزش و اشتغال معتادان بهبود یافته با اشاره به فعالیت های آموزشی سازمان بهزیستی در حوزه پیشگیری از اعتیاد، گفت: سازمان بهزیستی کشور با اهتمام به ارائه آموزش های عمومی برای اقشار مختلف سعی دارد تا از بروز اعتیاد پیشگیری کند.

وی افزود: سازمان بهزیستی در دو قالب سرپایی و اقامتی معتادین حاضر در کشور را درمان می کند، به طوری که از نظر نوع مصرف مواد مخدر مورد درمان دارویی و روانی قرار می گیرند.

رئیس گروه پیشگیری از اعتیاد بهزیستی اضافه کرد: روانشناس و مددکار اجتماعی از مهم ترین اعضای تیم های درمانی اعتیاد هستند، چرا که افراد معتاد باید در کنار در مان دارویی از نظر اجتماعی نیز توانمند شوند.

وی با اشاره به اهمیت مرحله بازتوانی در درمان اعتیاد و با بیان اینکه یک معتاد بهبود یافته علاوه بر درمان نیازمند حمایت های اجتماعی است، اظهار داشت: بسیاری از افراد بهبودیافته پس از اتمام درمان برای ورود به جامعه با مشکلات متعددی رو به رو می شوند، چرا که مردم عادی پذیرش خوبی را از افراد معتاد ندارند.

وی افزود: سازمان بهزیستی در تلاش است با ایجاد شغل های مطلوب، افراد بهبودیافته را مورد حمایت مالی و اجتماعی قرار دهد.

سعیده مددی کارشناس درمان اعتیاد نیز در این برنامه رادیویی با اشاره به وضعیت شغلی بهبودیافته های معتاد، گفت: برنامه های اشتغال سازمان بهزیستی محدود به افرادی است که به طور کامل تحت درمان قرار گرفته و حداقل یک سال از بهبودی آن ها می گذرد.

وی افزود: بسیاری از افراد بهبودیافته به واسطه مراکز درمانی و اقامتی ترک اعتیاد برای اشتغال به سازمان بهزیستی معرفی می شوند.

این کارشناس درمان اعتیاد اضافه کرد: سازمان بهزیستی قبل از ایجاد شغل برای افراد بهبودیافته دوره های آموزشی متعددی را برای آن ها برگزار می کند. آموزش های فنی و حرفه ای، مهارت های زندگی و مدیریت کسب و کار از جمله مهم ترین سرفصل هایی است که سازمان بهزیستی در اختیار افراد بهبود یافته قرار می دهد.

مددی با اشاره به این که آموزش های سازمان بهزیستی به صورت هدف مند تهیه و تنظیم شده اند، عنوان کرد: در حال حاضر با توجه به سیاست های شغلی جدید، سازمان بهزیستی با توجه به نیاز بازار و اهداف سازمان آموزش های شغلی مختلفی در اختیار افراد بهبود یافته می گذارند.

وی در ادامه توضیح داد: بسیاری از افراد بهبودیافته از مهارت های شغلی خوبی برخوردار هستند، در حالی که مدرک مرتبط با حرفه خود را ندارد. بر همین اساس بهزیستی با معرفی این افراد به سازمان فنی و حرفه ای تلاش می کند تا افراد از مدارک تخصصی اشتغال برخوردار شوند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید