حضور “مراقب” در سرویس مدارس مقطع ابتدایی الزامی شد

    کد خبر :337850

مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی‌های شهری کشور از الزامی شدن مراقب برای سرویس مدارس در پایه دبستان خبر داد و گفت: براساس آیین‌نامه مصوب هیات وزیران و دستورالعملی که به تبع آن به تصویب کارگروه ماده ۱۹ رسیده، حضور مراقب برای ناوگان انبوه‌بر مانند ون، مینی‌بوس و اتوبوس در پایه ابتدایی الزامی است.

مرتضی ضامنی در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه سپند(سامانه پایش ناوگان دانش آموزی) از جانب وزارت کشور به شهرداری‌های زیرمجموعه ابلاغ شده ، گفت: دوره‌های آموزشی برای شهرداری‌ها آغاز شده است و برای آموزش و پرورش هم دوره‌های آموزشی در هفته‌های جاری ارائه می‌شود.

وی افزود:امکان دسترسی به این سامانه در کل کشور فراهم شده است و تمامی شهرها در صورت اتصال به این سامانه می‌توانند از آن استفاده کنند.به عبارت دیگر به تمام استانداری ها و شهرداری‌ها این موضوع ابلاغ شده و هدف نهایی نیز اتصال تمامی شهرها به سامانه سپند است اما ممکن است برخی شهرها به دلایل فرآیند کاری نتوانند به این سامانه متصل شوند که البته تمامی بسترها از جانب سازمان شهرداری ها و آموزش و پرورش برای استفاده تمام شهرها از این سامانه در سال تحصیلی جدید فراهم شده است.

مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی‌های شهری کشور ادامه داد:ثبت اطلاعات سرویس مدارس در گذشته به صورت دستی بود اما امروزه در قالب یک سامانه یکپارچه با شفافیت ، امنیت تضمین شده و نظارت همه دستگاه‌های مربوطه و نظارت والدین بر نحوه عملکرد رانندگان، ارائه خدمت خواهد کرد.با این روش بعد از شروع به کار سامانه می توان اطمینان داشت که سرویس مدارس مطمئنی داشته باشیم و قاعدتا رانندگان فاقد صلاحیت حذف شده و جای خود را به رانندگان باصلاحیت خواهند داد، البته نظرسنجی هفتگی والدین درباره رانندگان به افزایش کیفیت رانندگان و در نتیجه افزایش کیفیت این سامانه کمک خواهد کرد.

ضامنی با بیان اینکه آیین‌نامه و دستورالعمل‌هایی در حوزه سرویس مدارس وجود دارد، گفت: براساس آیین‌نامه مصوب هیات وزیران و دستورالعملی که به تبع آن به تصویب کارگروه ماده ۱۹ آیین‌نامه اجرایی حمل و نقل دانش‌آموزان مدارس رسیده، حضور مراقب برای ناوگان انبوه‌بر مانند ون،مینی‌بوس، اتوبوس در پایه ابتدایی الزامی است.

وی در پایان اضافه کرد: وقتی قرار است ناوگان انبوه بری مانند اتوبوس ،مینی بوس و …خدماتی ارائه دهند علاوه بر راننده بایستی فردی تحت عنوان “مراقب” حضور داشته باشد که در سوار و پیاده شدن و عبور دانش آموزان از معابر شهری کمک کند. حضور مراقب در گذشته هم بوده اما امروزه به صورت جدی‌تر و برجسته تر در دستور کار قرار دارد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید