وزیر کشور: سیاست دولت تقویت تجارت در مناطق مرزی است

  • سیاسی
  • پنجشنبه ۱۱ مرداد ۱۳۹۷ ۱۷:۰۷
    کد خبر :337712

وزیر کشور اظهار کرد: سیاست دولت تقویت تجارت است، بویژه در شرایط کنونی نیز استان‌های مرزی باید مسئولیت بیشتری را به عهده بگیرند، در شرایط تحریم باید تلاش کنیم با کشورهای همسایه در مناطق مرزی بیشترین مبادلات را داشته باشیم.

به گزارش ایسنا، عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور در حاشیه بازدید از پایانه مرزی سِرو در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در این بازدید مسئولین محلی و استانی و نمایندگان مجلس حضور داشته و پیرامون مسائل مورد علاقه بحث و تبادل نظر شد.

وی با بیان اینکه با دستوراتی که داده شد شاهد فعالتر شدن این پایانه مرزی خواهیم بود، افزود: برخی از پیشنهادات مطرح شده بر عهده استانداری و بخشی هم حوزه اختیارات وزارت کشور که پیگیری لازم را انجام خواهیم داد، همچنین برخی از پیشنهادات هم باید در دولت مطرح شود.

وزیر کشور مسئله اشتغال را از دیگر مباحث مورد تاکید مسئولان محلی عنوان کرد و گفت: به هر میزانی که طرح های اشتغالزایی ارائه شود این آمادگی وجود دارد که تسهیلات لازم و ارزان قیمت پرداخت شود.

رحمانی فضلی در پاسخ به این سوال که سیاست و برنامه دولت برای تجارت مرزی در استان‌های مرزی چیست، خاطر نشان کرد: سیاست دولت تقویت تجارت است، بویژه در شرایط کنونی نیز استان های مرزی باید مسئولیت بیشتری را به عهده بگیرند، در شرایط تحریم باید تلاش کنیم با کشورهای همسایه در مناطق مرزی بیشترین مبادلات را داشته باشیم.

وی تصریح کرد: دستورالعمل های جدیدی در این خصوص حتما ابلاغ خواهد شد که امیدواریم مردم این منطقه از ظرفیت های خودشان و ظرفیت های کشور مقابل استفاده کردع و تجارت موجود را تقویت کنند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید