صدور پروانه صید ماهی با قلاب در شمال کشور آغاز شد

    کد خبر :33761

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان گیلان با اشاره به آغاز صدور پروانه ویژه صید ماهی با قلاب در استان‌های شمالی کشور گفت: بهای پروانه صید با قلاب ۲۰۰ هزار ریال است و مدت اعتبار پروانه صادره ۲ ماه است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، مدیر کل حفاظت محیط زیست استان گیلان از آغاز صدور پروانه ویژه صید ماهی با قلاب در استان‌های شمالی کشور خبرداد.

قربانعلی محمدپور افزود: هرساله سازمان حفاظت محیط زیست پروانه ویژه صید ماهی در رودخانه های گیلان، مازندران و گلستان را با توجه به قوانین و مقررات صید صادر و هر مجوزی به مدت دو ماه اعتبار دارد.

وی اظهارداشت: این سازمان در راستای بهره برداری پایدار و خردمندانه از آبزیان، کمک به معیشت جوامع محلی و بهره‌گیری از مشارکت صیادان قانونمند در حفاظت از تنوع زیستی همراه با بهره برداری اصولی در این حوزه دستورالعمل صدور پروانه ویژه صید ماهی با قلاب در رودخانه‌های استان های شمالی را از خردادماه جاری به مدت دو ماه اعلام کرده است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست گیلان گفت: متقاضیان با توجه به قوانین و مقررات صید و رعایت موارد می‌توانند اقدام به دریافت پروانه کنند.

وی افزود: بهای پروانه صید با قلاب 200 هزار ریال است که در مقابل ارائه فیش بانکی، به نام صیاد صادر می‌شود.

محمدپور اضافه کرد: تعداد مجاز صیدروزانه 10 قطعه به ازای هر پروانه و به ازای هر واحد ابزار مجاز صید (مانند چوب و چرخ، چوب ماهیگیری و …) یک پروانه قابل صدور است.

وی با اشاره به این جمله که هر ماهیگیر در طول هر دوره یک ماهه حداکثر مجاز به اخذ دو پروانه در هر استان است، گفت: پروانه صادره تنها در حوزه استحفاظی استان صادر کننده پروانه دارای اعتبار است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست گیلان در ادامه با بیان اینکه صید ماهی از مصب رودخانه‌ها تا 500 متری آن (به طرف رودخانه) و همچنین در سایر نقاطی که بطور رسمی بوسیله سازمان آب منطقه‌ای ممنوع اعلام شده مجاز نخواهد بود، افزود: بعلاوه صید آزاد ماهیان شامل ماهی آزاد دریای خزر و قزل آلای خال قرمز و ماهیان خاویاری نیز ممنوع است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست گیلان در بخش دیگری از سخنان خود با اعلام اینکه در حال حاضر صید ماهی در دریای خزر به نسبت 20 سال قبل 25 درصد کاهش نشان می دهد، اظهار داشت: عوامل متعددی در کاهش صید دخیل هست که می توان به مشکلات زیست محیطی، صید و قاچاق بی رویه، برداشت غیر منطقی شن و ماسه و مواردی از این دست اشاره کرد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید