انعقاد تفاهم نامه همکاری در راستای تهیه سنداجتماعی کردن سلامت

    کد خبر :337494

تفاهم نامه همکاری معاونت اجتماعی وزارت بهداشت با دانشگاه علوم بهزیستی در راستای تهیه سند اجتماعی کردن سلامت منعقد می شود.

به گزارش مهر، معاون امور اجتماعی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با حضور در دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی و در نشست با دکتر امیرمسعود عرب رئیس این دانشگاه، انعقاد تفاهم نامه همکاری فی مابین را در برنامه های مشترک قرار داد.

دکتر سیدمحمد هادی ایازی در این نشست همچنین از تدوین سند اجتماعی کردن سلامت در معاونت های اجتماعی دانشگاه های علوم پزشکی خبر داد که دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی نیز با توجه به ماموریت های خاص خود و نیازهای جامعه ، نسبت به تهیه سند اجتماعی کردن سلامت به عنوان نقشه جامع در این حوزه، اقدام خواهد کرد.

به گفته دکتر ایازی، تدوین سند اجتماعی کردن سلامت، با هدف تهیه برنامه جامع و نقشه اجتماعی سلامت کشور، از سوی معاونت امور اجتماعی این وزارت به دانشگاه های علوم پزشکی ابلاغ شده است که با توجه به ماموریت های دانشگاه های علوم پزشکی و به ویژه نیازهای منطقه ای و آمایش سرزمین هریک از دانشگاه ها، دارای تفاوت هایی با یکدیگر خواهند داشت و لذا وزارت بهداشت با ابلاغ این برنامه به تمامی دانشگاه های علوم پزشکی و تحت پوشش این وزارت، در پی دریافت نقطه نظرها و نیازهای هر منطقه از کشور در این حوزه است.

رئیس دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی نیز با اشاره به اینکه این دانشگاه بیش از دیگر دانشگاه های علوم پزشکی تحت پوشش وزارت بهداشت، بر حوزه رفاه و سلامت اجتماعی تمرکز دارد و در این حوزه به عنوان ستاد تولید محتوا عمل می کند، گفت که دانشگاه علوم بهزیستی این برنامه را در دستور کار قرار می دهد و با هم اندیشی تمامی مسئولان و مدیران بخش های مختلف دانشگاه، نسبت به تهیه این سند اقدام خواهد کرد.

دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی با ۲۲ گروه آموزشی و هشت مرکز تحقیقات در سه حوزه سلامت (رفاه و سلامت اجتماعی ، سلامت روانی و توانبخشی ) نسبت به تربیت نیروی متخصص در رشته های تخصصی این سه حوزه سلامت همچون روانپزشکی، روانشناسی، پرستاری توانبخشی، مددکاری اجتماعی، مشاوره و روانشناسی بالینی، مدیریت رفاه و سلامت اجتماعی، فیزیوتراپی، کاردرمانی، ارتوپدی فنی، ارگونومی، گفتاردرمانی، سالمندشناسی، رشد و پرورش کودکان پیش از دبستان، سلامت در حوادث و بلایا و … اقدام می کند.

این دانشگاه منحصربفرد، در برخی از رشته ها، تنها برگزارکننده دوره های تحصیلی کارشناسی ارشد و دکتری آنها در کشور و حتی کشورهای خاورمیانه است و در برخی از رشته ها نیز اولین برگزارکننده دوره های تحصیلات تکمیلی آنها در کشور است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید