رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت هلال احمر اعلام کرد

ارائه خدمات درمانی و پاراکلینیکی به بیش از ۷۸۰۰ زائر

    کد خبر :337487

رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت هلال احمر از فعال سازی ۵ درمانگاه و ۸مطب در مکه مکرمه جهت ارائه خدمات پزشکی و درمانی به زائران در حج تمتع ۹۷ خبرداد و گفت: پرونده پزشکی به صورت الکترونیکی از ماه ها پیش برای تمام زائران در نظر گرفته شده که به صورت آنلاین در اختیار پزشکان مجموعه ‌ا و درمانگاه قرار می گیرد.

دکتر سیدعلی مرعشی اظهار کرد: مرکز پزشکی حج و زیارت در مکه مکرمه یک بیمارستان تخصصی شامل بخش های مختلف از جمله اورژانس، بستری زنان و مردان، بخش CCU و تخصص های داخلی، قلب، جراحی، زنان، روان پزشکی، چشم پزشکی، ارتوپدی، عفونی، نورولوژی، اعصاب و روان و دندانپزشکی تدارک دیده که زائران می توانند در صورت نیاز و ارجاع متخصصین حاضر در درمانگاه ها برای دریافت خدمات درمانی تکمیلی از این مرکز استفاده کنند.

وی ادامه داد: در مکه مکرمه، در همه هتل ها، یک درمانگاه برای زائران تدارک دیده شده است و شهر مکه به ۵ منطقه تقسیم شده و در هر منطقه یک درمانگاه شبانه روزی با حضور پزشکان متخصص ایجاد شده است.

دکتر مرعشی با بیان اینکه پرواز زائران ایرانی از روز ۲۷ تیرماه آغاز و هم اکنون در فرودگاه مدینه منوره و هم شهر جده انجام می گیرد، اعلام کرد: نیروهای این مرکز قبل از حضور زائران تمام امکانات درمانی و پزشکی را آماده و راه اندازی کرده‌اند.

به گزارش ایسنا، براساس گزارش پایگاه اطلاع رسانی جمعیت هلال احمربه گفته رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر تا آخر وقت روز سه شنبه نزدیک به ۲۴ هزار نفر وارد عربستان شده که از این تعداد نزدیک به ۱۶ هزار نفر آنها در حال حاضر در مکه مکرمه حضور دارند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید