نفوذ و دخالت روسیه در انتخابات آمریکا در برابر نفوذ و دخالت اسرائیل هیچ است

    کد خبر :337369

نوام چامسکی نویسنده و تحلیلگر سرشناس آمریکایی در مصاحیه ای با یکی از نشریات آمریکایی انتقاد شدیدی را متوجه رسانه های این کشور کرده است و بیان کرده که این رسانه های بر روی موضوعاتی تمرکز میکنند که کاملا حاشیه ای بوده و موضوعات مهم و اصلی را به فراموشی میسپارند.

به گزارش تابناک، تحلیلگر و منتقد آمریکایی «نوام چامسکی» بیان کرده است که نفوذ و دخالت اسرائیل در انتخابات آمریکا به شکلی وسیع از هرچه که روسها احتمالا در این انتخابات صورت داده اند فراتر و بیشتر است.

وی در مصاحبه ای با «امی گودمن» از نشریه Democracy Now ضمن انتقاد از رسانه های آمریکایی آنها را متهم کرده است که به مضوعاتی میپردازند و تمرکز خود را بر مسائلی قرار میدهند که کاملا حاشیه ای و بی اهمیت است و از این مسائل برای انحراف اذهان و توجهات از مشکلاتی واقعی ساختاری که جامعه آمریکا با آنها روبرو است استفاده میکنند.

چامسکی در این مصاحبه بیان کرده است: آیا روسیه در انتخابات ما دخالت کرده؟ این سوالی است که امروز به شدت در رسانه های ما دنبال میشود و توجه رسانه ها را به خود مشغول کرده است. از نظر من در بسیاری از نقاط دنیا به این مساله به چشم یک طنز نگاه میکنند. دخالت اسرائیل در انتخابات آمریکا به شکلی وسیع از هرچه که روسها ممکن است انجام داده باشند قراتر میرود.

در سال 2015 نخست وزیر اسرائیل بنیامین نتانیاهو از کنگره آمریکا درخواست کرد تا با سیاست های اوباما در برابر ایران مقابله کند. نتیجه این تلاش های وی شروع مخالفت های جدید با توافق هسته ای بود که اکنون رئیس جمهور جدید آمریکا از آن خارج شده است.

نتانیاهو در آن زمان بیان کرد: رویکرد اوباما… به شکلی غیر قابل قبول و با حالتی تهدید کننده بیان شده است. این توافق جلوی ایران را برای تولید سلاح های هسته ای نمیگیرد. بلکه در واقع تضمینی است برای این که ایران تعداد بیشماری از این تسلیحات را به دست آورد.

چامسکی در این مصاحبه بیان کرده: آیا تا به حال پوتین در نشست مشترک کنگره و سنای آمریکا حاضر شده است تا از آنها درخواست کند که سیاست های آمریکا را تغییر دهند؟ حتی اینکه بدون آنکه به رئیس جمهور آمریکا در این باره خبری داده باشد؟ نمایندگان آمریکا توجهی به خواست موکلان خود نمیکنند. آنها تمتم توجهشان معطوف به صدای یک درصد مشهور است: ثروتمندان و قدرتمندان.

وی ادامه داده است: شما میتواند به راحتی و با دقت بسیار بالا نتایج یک انتخابات ریاست جمهوری را سنا را تنها به نگاه کردن به میزان هزینه ها و منابع هزینه های انتخاباتی پیش بینی کنید. لابی گرها هستند که در عمل قانون های ایالات متحده را در اتاق های کنگره مینویسند.

چامسکی بیان میکند: در نتیجه اگر شما رسانه ها نگران انتخابات ما هستید و نگران این هستید که این انتخابات ها چگونه برگزار میشود و در نتیجه آنها چه اتفاقی برای جامعه رخ میدهد، نگاه کردن به روسیه و هکرهای این کشور اشتباه ترین نقطه برای انتخاب است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید