اختلال در تلگرام و دردسر تازه برای مخابرات ایران

  • آرشیو
  • چهارشنبه ۱۰ مرداد ۱۳۹۷ ۱۷:۰۵
    کد خبر :337080

بنا بر گزارش‌هایی که تاکنون دریافت کردم، مخابرات ایران روز هشتم مردادماه از ساعت 4 تا 6 بامداد درگیر تغییر توپولوژی و تجمیع شبکه استانی خود در شیراز و بوشهر بوده است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در واکنشی دیگر نسبت به هایجک شدن BGP تلگرام که ادعاها حاکی از نقش شرکت مخابرات ایران در این موضوع است، از جریمه این شرکت خبر داد. به گزارش باشگاه خبرنگاران، روز گذشته در پی هایجک شدن BGP تلگرام و ادعای انتساب این کار به شرکت مخابرات ایران، طی گزارشی به اظهارات وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات پیرامون این موضوع پرداختیم. آذری جهرمی در واکنش به این ادعا گفت: در صورت تأیید خطا، چه سهوی یا عمدی، مخابرات ایران جریمه سنگینی خواهد شد.

وی با بیان اینکه سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی مأمور رسیدگی به این موضوع شده است، گفت: بنا بر گزارش‌هایی که تاکنون دریافت کردم، مخابرات ایران روز هشتم مردادماه از ساعت 4 تا 6 بامداد درگیر تغییر توپولوژی و تجمیع شبکه استانی خود در شیراز و بوشهر بوده است. حال با گذشت یک روز از آن اظهارات، بار دیگر وزیر ارتباطات در آخرین روز برگزاری الکامپ نسبت به این موضوع واکنشی را در جمع خبرنگاران داشته که سایت مربوط به الکامپ بیست‌وچهارم آن را به شرح زیر منتشر کرده است.

وی درباره هایجک شدن آی‌پی‌های تلگرام و ارتباط آن با اقدامات شرکت مخابرات ایران برای بهسازی شبکه، گفت: دو روز گذشته از ساعت 4 تا 6 بامداد، تغییر توپولوژی و بهسازی زیرساخت‌های شبکه در شرکت مخابرات انجام گرفته است و در جریان این بهسازی، این اتفاق روی داد. آذری جهرمی افزود: این اتفاق برخلاف پروتکل‌های بین‌المللی است و تنها این اختلال شامل تلگرام هم نمی‌شد اما به هر حال افکار عمومی نسبت به این پیام‌رسان حساس‌ است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه بعید می‌دانم اختلال در ظهر دو روز گذشته تلگرام ربطی به این اتفاق داشته باشد، گفت: اصل ماجرا این است که نباید چنین اتفاقی بیفتد. او خاطر نشان کرد: سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی مأمور شده است تا گزارشی از این موضوع تهیه و براساس آن شرکت مخابرات جریمه خواهد شد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید