تازه‌ترین آمارها از ادعاهای دروغین و مغلطه‌های ترامپ؛ از تجارت تا سیاست خارجی

    کد خبر :337032

تازه‌ترین تجزیه و تحلیل سخنان رئیس‌جمهوری آمریکا نشان می‌دهد که او با گذشت ۵۵۸ روز از زمان ورود به کاخ سفید ۴۲۲۹ ادعای غلط یا مغلطه داشته است.

به گزارش ایسنا، روزنامه واشنگتن پست در تازه‌ترین آمارها از بررسی میزان حقیقت بودن سخنان دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا گزارش داد، با گذشت ۵۵۸ روز او ۴۲۲۹ ادعا مطرح کرد که فقط طی دو ماه افزایش ۹۷۸ موردی نشان می‌دهد. به عبارت دیگر، او روزانه به طور متوسط ۷.۶ ادعا مطرح کرده است.

از ابتدای آغاز این پروژه برای ۱۰۰ روز اول ریاست جمهوری ترامپ، او روزانه ۴.۹ ادعا مطرح کرد اما به مرور زمان میزان ادعاهای روزانه او افزایش یافت. در حقیقت رئیس‌جمهوری آمریکا در ماه‌های ژوئن و ژوئیه روزانه به طور متوسط ۱۶ ادعا مطرح کرده است. به بیان دیگر، ترامپ در اولین سال ریاست جمهوری خویش ۲۱۴۰ ادعای غلط یا گمراه‌کننده داشت و اکنون، تنها شش ماه پس از آن، آمارهای او حدودا دو برابر شده است.

رئیس‌جمهوری آمریکا در پنجم ژوئیه با بیان ۷۹ ادعای غلط و گمراه‌کننده به بالاترین میزان ادعای روزانه رسید. در نگاه ماهانه، ژوئن و ژوئیه به ترتیب با ۵۳۲ و ۴۴۶ ادعا در جایگاه اول و دوم قرار می‌گیرند. ترامپ بنا به عادت، سخنان غلط یا گمراه‌کننده خودش را مکررا بازگو می‌کند. طبق آمارهای واشنگتن پست، او دست‌کم ۱۴۴ ادعا را دست‌کم سه بار تکرار کرده است.

رشد مشاغل

حدود یک‌سوم ادعاهای ترامپ که ۱۲۹۳ مورد است، به مسائل اقتصادی، توافق‌های تجاری یا مشاغل مرتبط است. او غالبا روی مشاغلی که قبل از رسیدن به ریاست جمهوری ایجاد کرده یا تصمیمات شرکتی که او هیچ نقشی در آن ندارد، صحبت می‌کند. او رشد مشاغل را “موفقیت فوق‌العاده” می‌داند و این در حالی است که رشد مشاغل در دوره ریاست او نسبت به دوره ریاست جمهوری باراک اوباما کندتر است.

تجارت

رئیس‌جمهوری آمریکا در حوزه تجارت هم ۴۳۲ ادعای غلط یا گمراه‌کننده داشته است. او گاها میزان کسری تجاری را غلط عنوان می‌کند یا اعداد را به صورتی اشتباه ارائه می‌دهد. ‌جای تعجب نیست که مهاجرت جزو مسائلی است که ترامپ در آنها به بیان ادعاهای غلط می‌پردازد و در این حوزه به ۵۳۸ مورد رسیده است. به عنوان مثال رئیس‌جمهوری آمریکا تنها در پنج ماه گذشته ۳۰ بار به غلط مدعی شد که دیوار مرزی با مکزیک در حال ساخت است و این در حالی است که کنگره اصلا بودجه‌ای برای آن اختصاص نداده است.

مداخله انتخاباتی روسیه

در ادامه اظهارنظرهای غلط رئیس‌جمهوری آمریکا به لیستی از ادعاهای او در رابطه با موضوع مداخله روس‌ها در انتخابات ۲۰۱۶ و افراد مرتبط در کمپین ترامپ با روس‌ها می‌رسیم. رئیس‌جمهوری آمریکا ۳۷۸ اظهارنظر درباره تحقیقات روسیه داشته و آن را “بدتر از واترگیت”، “مک‌کارتیسم” و “شکار جادوگر” دانسته است. او غالبا تاکید می‌کند که دموکرات‌ها با روسیه همدستی کردند و این در حالی است که کمیته ملی دموکرات‌ها و کمپین هیلاری کلینتون شخصا قربانی فعالیت‌های روسیه شدند و می‌توان به هک ایمیل‌ها و انتشار از طریق ویکی‌لیکس اشاره کرد. رئیس‌جمهوری آمریکا حدود ۱۶۰ مرتبه مدعی شده است که تحقیقات روسیه ساختگی، شوخی یا جعلی است.

مالیات

اظهارت گمراه‌کننده درباره مالیات‌ها که اکنون به ۳۳۶ مورد رسیده هم جزوی از سخنرانی‌های ترامپ است. او ۸۸ دفعه به اشتباه تاکید کرده است که بزرگترین کاهش مالیاتی تاریخ آمریکا را تصویب کرده است.

سیاست خارجی

رئیس‌جمهوری آمریکا در حوزه سیاست خارجی هم مکررا درباره هزینه‌های ناتو مرتکب خطا می‌شود. او بیش از ۶۰ مرتبه به غلط گفته است که ایالات متحده حدود ۹۰ درصد هزینه‌های این ائتلاف نظامی را پرداخت می‌کند و اینکه سایر اعضای ناتو پول بدهکار هستند. اما او هزینه‌های دفاعی کلی را با وظایف ناتو و ایالات متحده اشتباه می‌گیرد و این در حالی است که بسیاری از متحدان ناتو مسوولیت‌های جهانی دارند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید